معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف از برگزاری طرح تابستانی «رحله» ویژه حفظ شبانه‌روزی پنج جزء قرآن توسط سازمان اوقاف و مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به نقل از فارس، طرح تابستانی مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با عنوان «رحله» ویژه حفظ پنج جزء قرآن کریم سال ۱۳۹۴ با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت گسترده در ۵۰ نقطه از کشور برگزار می‌شود.

به منظور اطلاع از کم و کیف برگزاری این طرح دقایقی را با حجت‌الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به گفت‌وگو نشستیم.

بیت‌الاحزان از مؤسسات موفق دوران بعد از انقلاب است

شرفخانی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) را یکی از مؤسسات موفق قرآنی کشور دانست و گفت: فعالیت‌های خود‌جوش و مردمی قرآنی از جمله کار‌های خوب و موفق دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که یکی از مؤسسات موفق در این زمینه مؤسسه بیت‌الاحزان است.

تفاهم‌نامه با بیت‌الاحزان برای گسترش مدارس شبانه‌روزی حفظ

وی راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی حفظ را یکی از فعالیت‌های ارزشمند مؤسسه بیت‌الاحزان برشمرد و در این خصوص اظهار داشت: چندی پیش در سفری که به استهبان داشتم فعالیت‌ها، مجموعه‌ها و طرح‌های این مؤسسه را از نزدیک دیدم که یکی از برنامه‌های مؤثر آنان مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یک‌ساله قرآن کریم است. به همین منظور طی تفاهم‌نامه‌ای که با این مؤسسه داشتیم قرار شد این مدارس در نقاط مختلف کشور گسترش پیدا کند.

برگزاری طرح رحله در ۵۰ نقطه کشور

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف از اجرای طرح رحله در ۵۰ نقطه کشور خبر داد و گفت: سیاست ما در سال جدید این است که طرح رحله ویژه حفظ پنج جزء قرآن را در ۵۰ نقطه یعنی بقاع متبرکه و آستان امام‌زادگان سراسر کشور راه‌اندازی کنیم تا عموم علاقه‌مندان در ایام تابستان به حفظ قرآن مشغول شوند.

راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی در ادامه طرح رحله

شرفخانی راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی حفظ را در امتداد طرح رحله دانست و گفت: طبق تفاهم‌نامه با مؤسسه قرار است ابتدا طرح رحله در ۵۰ نقطه کشور برگزار و سپس در صورت فراهم بودن شرایط و ظرفیت، این طرح به عنوان مدارس شبانه‌روزی حفظ کار خود را ادامه دهد.

تجهیزات و زیر‌ساخت از ما، امور علمی از بیت‌الاحزان

وی درخصوص نحوه همکاری مؤسسه و سازمان اوقاف در برگزاری طرح رحله گفت: در این طرح سازمان اوقاف مکان، زیر‌ساخت‌ها و تجهیزات را تأمین و مؤسسه بیت‌الاحزان هم کار تأمین مربی و امور علمی را برعهده دارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات