اتحادیه اگر بتواند طرح‌هایی را برای مبارزه و یا مقابله با فتنه‌های فرهنگی از طریق بسیج کردن خود موسسات قرآنی، همکاری با ارگان‌ها و نهادهای دیگر، قطعا می‌تواند در تحقق فرمایش رهبری موفق عمل کند.

 

به گزارش پایگاه خبری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور «اتقان نیوز» حجت الاسلام و المسلمین علیرضا شاهسونی عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در توضیح نقاط قوت اتحادیه به خبرنگار اتقان نیوز گفت: یکی از اقدامات درخشان اتحادیه در سال ۹۲ ارتباط سازنده و مستمر با مسئولین ارشد و تاثیر گزار کشور چون مجلس شورای اسلامی، معاونت قرآن و عترت و دیگر نهادها بود که در این زمینه نسبت به گذشته بسیار عالی عمل شده است.


وی افزود: عدم تاثیرگذاری اتحادیه در انتصاب معاونت قرآن و عترت از نقاط ضعف است گرچه اتحادیه تلاش خود را انجام داد ولی به هر حال توفیقی در این زمینه حاصل نشد.
شاهسونی افزود: برگزاری دوره اتقان یکی از توانمندی‌های اتحادیه در سال گذشته بودکه بسیار موفق و مفید واقع شد. همچنین راه اندازی بخش‌های جدید در اتحادیه به عنوان مثال راه اندازی معاونت برنامه ریزی و پژوهش یکی از اقدامات موفق بود.
وی با ذکر نقاط ضعف اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در سال گذشته گفت: در راه اندازی مجمع خیرین قرآنی ضعیف عمل شد، همانطور که می‌دانید این مجمع شکل نگرفت در حالی که اتحادیه بر این مورد تاکید می‌کرد. در بحث کمک به فعالیت‌های آموزشی مؤسسات قرآنی نیز اتحادیه باید یک حلقه واسط باشد بین مؤسسات و باید به انتقال جربیات به یکدیگر در حد عالی و استاندارد نبود و امسال باید به آن توجه نمود.
شاهسونی در خصوص نقشه راه اتحادیه برای سال جاری گفت: ارتباط با شخصیت‌های تاثیرگذار کشور امسال هم باید جدی گرفته و از طریق دیدار و برگزاری جلسات با این افراد پیگیری شود. بحث ادغام دو اتحادیه نیز از مسائل مهمی است که باید پیگیری شود. هر دو اتحادیه در اصل وقوع ادغام اتفاق نظر دارند، اما درنوع و چگونگی سازو کار این ادغام مسائلی مطرح است که باید به آن‌ها دقت کرد تا در آینده به فعالیت‌های قرآنی آسیب نرسد و باعث ضعف نشود.امیدواریم نقاط ضعف جبران شود، مجمع خیرین شکل بگیرد و بحث انتقال تجربیات شکل بگیرد.
مدیر مسئول موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در خصوص نقش اتحادیه در تحقق شعار امسال (اقتصاد و فرهنگ) خاطر نشان کرد: اتحادیه قطعاً در بخش فرهنگ تأثیرگذار خواهد بود، باید یک مدیریت جهادی و انگیزه‌هایی برای موسسات ایجاد کند.
وی افزود: لازم است اتحادیه در مناطق مختلف به خصوص مناطق مرزی و آسیب‌پذیر برنامه‌ریزی کند. این آسیب پذیری از همه جهات باید مدنظر قرار گیرد. همان‌طور که می‌دانید فرقه‌های ضاله در کشور ما به شدت در حال گسترش و پیشرفت است و محدوده فعالیتشان روز به روز گسترده تر می‌شود. ابتدا در نقاط مرزی فعالیت می‌کردند اما هم‌اکنون به مرکز کشور نزدیک شده‌اند، فرقه‌هایی مثل وهابیت، شیطان پرستی صوفیه و… در نقاط مختلف کشور نفوذ کرده‌اند، اتحادیه اگر بتواند طرح‌هایی را برای مبارزه و یا مقابله با این فتنه‌های فرهنگی از طریق بسیج کردن خود مؤسسات قرآنی، همکاری با ارگان‌ها و نهادهای دیگر، قطعاً می‌تواند در تحقق فرمایش رهبری موفق عمل کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات