مراسم آغاز فعالیت دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) در سال 97 ، روز دوشنبه 5 آبان ماه با حضور حجة الاسلام و المسلمين علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) ، دانشجویان و کادر دانشسرای باقر العلوم (علیه السلام) برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)،  مراسم آغاز فعالیت دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) در سال ۹۷ ، روز دوشنبه ۵ آبان ماه با حضور حجه الاسلام و المسلمین علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) ، دانشجویان و کادر دانشسرای باقر العلوم (علیه السلام) برگزار شد.

مدیر مؤسسه بیت الاحزان با اشاره به اهداف مؤسسه از راه اندازی دانشسرا و اهمیت اخذ مدرک کارشناسی توسط حافظان کل قرآن کریم افزود: یکی از اهداف مؤسسه تربیت حافظان با رتبه علمی بالا است که ان شاء الله در سال‌های آینده بتوانند ضمن تحصیل در دانشگاههای معتبر کشور، پست های مهم و کلیدی کشور را به دست گیرند.

وی ادامه داد: این باعث افتخار است که پزشکان حافظ کل باشند ، مهندس ها و حتی مربیان فوتبال ما حافظ قرآن باشند تا بتوانند مجموعه‌ای قرآنی تحت نظر خود و با اهداف قرآنی خود اداره کنند.
این حافظ کل قرآن کریم ضمن اشاره به آیه ی « إِنَّمَا یَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ غَفُورٌ» و آیه «إِنَّ الَّذِینَ یَتْلُونَ کِتَابَ اللَّهِ وَأَقَامُوا الصَّلَاهَ وَأَنفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِیَهً یَرْجُونَ تِجَارَهً لَّن تَبُورَ» افزود : در قرآن کریم تنها عالمان هستند که خشیت الهی دارند، خشیت یعنی خشوع همراه با تعظیم و در آیه بعد می‌فرماید : همان کسانی که کتاب خدا را تلاوت می‌کنند، و نماز را به پا میدارند. که منظور از نماز خواندن ، تنها نماز خواندن نیست، بلکه منظور نماز اول وقت است. حجت الاسلام شاهسونی با اشاره به بیانات حجت الاسلام رضوی استاد اخلاق مؤسسه ادامه داد: نماز اول وقت به معنی این نیست که وقتی اذان گفته شد تازه مهیا به نماز شوی، یعنی قبل از اذان در مسجد یا محل نماز آماده باشی.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در توضیح ادامه آیه افزود: در ادامه آیه آمده است: «از رزق و روزی هایی که به آنها روزی دادیم انفاق می‌کنند»، رزق و روزی تنها شامل متاع دنیا نمی‌شود، بلکه علم و دانش هم از روزی های پرودگار است و شما باید در مراتب عالی تحصیلی از علم و دانشی که خداوند نصیبتان کرده انفاق کنید.
وی با گوشزد کردن نکات اخلاقی و شرعی بین برادران و خواهران دانشجو ، تعامل و همکاری را بین دانشجویان و مربیان مهم دانست و ضمن تشکر از کادر و مربیان دانشسرا توفیق روز افزون را از خداوند متعال برای همه خواستار شد.
احمد تاج بخش مدیر بیت الاحزان شهرستان استهبان، محمدی مدیر دانشسرای باقرالعلوم و محمد رضا ایرانی مهر معاون آموزشی اداری دانشسرا نیز  هر یک توضیحات و نکات مورد نیاز و همچنین برنامه های آموزشی را به دانشجویان ارائه دادند.

شایان ذکر است برادران و خواهران از تمامی نقاط کشور از جمله استان های تهران، اردبیل، همدان، تبریز، بجنورد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر و فارس در سال جاری دانشسرا مشغول به تحصیل می باشند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات