وبلاگ رکوردهای جهانی الخیرات کتاب «حفظ آسان» تألیف حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) ، را به عنوان اولین کتاب منتشر شده با موضوع روش‌ها و راهکارهای ساده در زمینه حفظ قرآن کریم برگزید

 

اولین کتاب با موضوع روش‌ها و راهکارهای ساده در حفظ قرآن کریم – مرد – ایران

الخیرات که ثبت رکوردهای معنوی – فرهنگی سودمند” الخیرات” را برای اولین بار در جهان اسلام به عهده گرفته است کتاب «حفظ آسان» تألیف حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) را به عنوان اولین کتاب منتشر شده با موضوع روش‌ها و راهکارهای ساده در حفظ قرآن کریم برگزید.

گفتنی است این کتاب با همکاری بخش پژوهش برترین مؤسسه در زمینه حفظ تخصصی کل قرآن کریم  گردآوری و تدوین شده است.  در بخشی از این کتاب آمده است، قرآن نور است و نور به هر شیوه و روشی که منتشر شود نورانیت را به همراه دارد.

‌ترویج قرآن چه در قالب برگزاری کلاس روخوانی و حفظ، آموزش ترجمه و مفاهیم، تفسیر و تدبر و چه در قالب‌های هنری کاری لازم و ضروری است و هر کدام بر حسب موقعیت زمان و مکان و مخاطب ضرورت پیدا می‌‌کند. اما ارزش و منزلت هر یک از این مراحل نیز بستگی به قصد قربت و اخلاص عاملان به آن دارد. ما نیز تلاش کردیم با توجه به تجربیاتی که در زمینه حفظ قرآن داشتیم گامی هر چند کوچک در را ه ترویج قرآن‌ و فرهنگ قرآنی برداریم.

این کتاب دارای ۵ سرفصل است که سرفصل نخست آن دلایل حفظ قرآن می‌باشد و در این فصل هدف از حفظ قرآن، حفظ از دیدگاه قرآن، روایات و علما بیان شده است.

فصل دوم مقدمات حفظ قرآن است که در آن آداب حفظ، مقدمات حفظ، تقسیم دوره حفظ از جهت مدت زمان مورد نیاز(عمومی و تخصصی) تبیین شده است.

فصل سوم چگونه حفظ کنیم، می‌باشد و در آن راهکارهای حفظ قرآن، راهکارهای مرور و تثبیت محفوظات، آفات حفظ و…. بیان شده است.

روش کلاس‌داری در حفظ قرآن سرفصل چهارم این کتاب است که و در این فصل مطالبی راجع به وظایف معلم در استعدادیابی، کلاس‌داری، ایجاد تنوع در کلاس و موضوعات و…. توضیح داده شده است.

فصل پنجم و آخر این کتاب به مباحثی درباره آسیب‌شناسی حفظ اختصاص یافته است و با مطالعه این کتاب مطمئناً انگیزه و توانایی قرآن‌آموزان در زمینه حفظ قرآن بیشتر می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات