حجت الاسلام هادی سیاری دبیر طرح ملی رحله از برگزاری این طرح در 16 مرکز در سراسر کشور خبر داد.

حجت الاسلام هادی سیاری دبیر طرح ملی رحله در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، از برگزاری این طرح در ۱۶ مرکز در سراسر کشور خبر داد.

وی با اشاره به نام نویسی ۴۲۰ نفر در طرح ملی رحله ۷ افزود: برخی مراکز نیز قرآن آموزانی را خارج از مبادی رسمی پذیرش کرده اند که پس از شروع طرح در موعد تکمیل ظرفیت می بایست نسبت به نام نویسی آنها در سامانه ثبت نام اقدام نمایند و انتظار داریم با افزوده شدن این قرآن آموزان تعداد نهایی داوطلبان به بیش از ۵۰۰ نفر برسد.

این استاد و حافظ کل قرآن کریم افزود: با توجه به شرایط کرونایی کشور و وضعیت نامطلوب اقتصادی حاکم، میزان ثبت نام ها نسبت به سال گذشته رشد قابل قبولی داشته است و امیدواریم در تابستان ۱۴۰۰ شاهد برگزاری باشکوه طرح ملی رحله باشیم. وی خاطر نشان کرد: با توجه به زمزمه هایی در خصوص فرا رسیدن موج پنجم کرونا، طبق اعلام قبلی ستاد طرح ملی رحله، در صورت عدم اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا به برگزاری حضوری طرح، همچون سال گذشته طرح ها را به صورت مجازی برگزاری خواهیم کرد و در صورت برگزاری حضوری نیز، تمامی داوطلبان می‌بایست قبل از ورود به طرح نتیجه تست منفی کرونا را به مسئولان برگزار کننده ارائه دهند.

حجت الاسلام سیاری به ادغام برخی مراکز طرح رحله اشاره کرد و گفت: با توجه به این که برخی از مراکز حدنصاب تعداد ثبت نام کننده را دریافت نکردند در طرح های دیگر ادغام شدند و ان شاء الله تعداد ۱۶ مرکز در هفتمین دوره طرح ملی رحله پذیرای قرآن آموزان ۱۴ تا ۲۲ ساله به مدت ۴۰ روز خواهند بود.

دبیر ستاد طرح ملی رحله تعداد استان‌هایی که طرح در آن اجرا می‌شود را ۱۰ استان عنوان کرد و افزود: استان‌ خوزستان با ۴ مرکز بیشترین تعداد مراکز طرح ملی رحله را در سال جاری خواهد داشت و استان فارس با ۳ مرکز در رده بعد قرار دارد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: تاریخ مصاحبه این مراکز از ۱۵ تیرماه به مدت سه روز خواهد بود، شروع دوره ۱۸ تیرماه و پایان دوره ۲۶ مرداد ماه می‌باشد و قرآن آموزان طی این ۴۰ روز موفق به حفظ ۲ جزء قرآن کریم خواهند شد.

اشتراک در
اطلاع از
1 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات