اولین دوره از مسابقات تفسیر مشکات (نیمه اول جزء 30 قرآن کریم از کتاب تفسیر نور حجت الاسلام قرائتی) با اعلام نفرات برتر و اهدای جوایز دیروز به کار خود پایان داد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بیت الاحزان اختتامیه اولین دوره از سلسله مسابقات تفسیر مشکات دیروز پنجشنبه با حضور امام جمعه، حجت الاسلام خاوری، معاون فرماندار، آقای آزادی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد، آقای هوشمند، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، آقای شعله، مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان، حجت الاسلام شاهسونی، مسئول دبیرخانه شهرستان قرآنی، خانم کیامرثیان و جمعی از مسئولین نهادها، ادارات، ارگان ها و مردم قرآن دوست و مشتاق در سالن شمس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرآنی استهبان برگزار شد.

این مراسم با تلاوت قرآن توسط قاری نوجوان شهرستان، محمد امین رحیمی حقیقی آغاز شده و پس از آن مسئول برگزاری مسابقات، آقای تاج بخش به تشریح روند اولین دوره از مسابقات تفسیر پرداخت.

در این مراسم حجت الاسلام خاوری، امام جمعه شهرستان قرآنی استهبان ضمن تقدیر از شرکت کنندگان و مسئولان، از اجرای این مسابقه ابراز خرسندی کرد و افزود: امیدواریم که این گونه مسابقات ادامه دار باشد و شاهد برگزاری مسابقه تفسیر در همه اجزاء قرآن باشیم تا همه مردم یک دوره کامل تفسیر قرآن را بخوانند.

به گفته تاج بخش مسئول کمیته برگزاری مسابقات تفسیر این مسابقه از مهر ماه ۹۲ به پیشنهاد دبیرخانه شهرستان قرآنی، آغاز به کار کرد و پس از تبلیغات و ثبت نام در در دو مقطع دانش آموزی و بزرگسال، بهمن و اسفند ۹۲ این مسابقات برگزار شد و اکنون به لطف خدا به پایان اولین دوره این مسابقات که نیمه اول جزء سی ام تفسیر نور آقای قرائتی بود رسیده ایم.

مسئول بیت الاحزان شعبه استهبان ادامه داد: در کل شهرستان ۹۲۰ نفر خواهر و برادر در این دو مقطع شرکت کردند که با احتساب نمرات بالای ۶۵% به ۵۱ نفر از شرکت کنندگان جوایزی چون: تخته فرش، جارو برقی، ربع سکه، هزینه سفر مشهد مقدس، قواره چادر و کت و شلوار، دوره کامل تفسیر نور آقای قرائتی، کتاب مفاتیح الحیاه و نرم افزار قرآنی ترنم وحی  اهدا شد.

این فعال قرآنی در پایان ضمن تشکر از دبیرخانه شهرستان قرآنی، دارالقرآن امامزاده پیرمراد (علیه السلام) و کلیه نهادها و ادارات همکار در این مسابقه اظهار داشت: هر دوره مسابقه تفسیر از آغاز تا انتها بین ۴ الی ۶ ماه به طول می انجامد که قرار است با برنامه ریزی های دقیق و همه جانبه ادوار بعدی مسابقه با فاصله زمانی کم و با حضور بیشتری از مردم علی الخصوص قشر فرهنگی و محصل انجام پذیرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات