آیین گشایش طرح های شبانه روزی حفظ قرآن کریم موسسه بیت الاحزان همزمان با سراسر کشور در استهبان فارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، آیین گشایش طرح های شبانه روزی حفظ قرآن کریم موسسه بیت الاحزان همزمان با سراسر کشور در استهبان فارس برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی مدیر مراکز شبانه روزی بیت الاحزان در این آیین گفت: قرآن کتاب زندگی است و توجه به آن بر همه مسلمانان امری واجب است و خرسندیم که در راه اعتلای وحی گام بر میداریم.

شاهسونی به تشریح برنامه های متنوع دوره های شبانه روزی بیت الاحزان از جمله حفظ یکساله و طرح ملی رحله پرداخت و گفت : نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در سال تحفیظی جدید در دوره‌های حفظ قرآن موسسه بیت الاحزان شرکت می‌کنند و امیدواری ما میزبانی شایسته از قرآن آموزان است خواسته‌ای در سایه حمایت همگانی میسر می‌شود.

وی خواستار توجه خانواده‌ها به قرآن و تربیت نسل مأنوس با کلام وحی شد و بر حمایت خیرین از فعالیت‌های قرآنی تاکید کرد.

به گفته وی قرآن آموزان جدید از جمعه هفدهم تیر ماه دوره‌های خود را در قالب طرح ملی رحله و حفظ یکساله رسماً آغاز خواهند کرد.

در بخشی از این آیین که با حضور بیش از ۲۰۰ قرآن آموز برادر و خواهر مراکز شبانه روزی استهبان پنج‌شنبه شانزدهم تیر ماه در تالار شمس اصطهباناتی استهبان برگزار شد، دو نفر از طلاب حوزه علمیه قرآنی امام صادق(ع) استهبان به اجرای برنامه حفظ پرداختند که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

حجت الاسلام یونس شاهسوندی مدیر حوزه علمیه امام صادق( ع ) استهبان نیز در این جلسه توجه به قرآن را بخش مهمی از دین شناسی دانست و گفت: لازمه رسیدن به سعادت جاودان توجه به قرآن است و آرزو داریم این افتخار در زندگی همه ما محقق شود.

وی به اهمیت حضور طلبه های حافظ قرآن نیز اشاره کرد و گفت : در سالی که گذشت حدود ۸۰ طلبه حافظ قرآن در طرح‌های مختلف حفظ قرآن تربیت شدند که در مقایسه با دوره ی قبل از افزایش قابل توجهی برخوردار بود و لازم است این رویه تداوم پیدا کند.

شاهسوندی ابراز امیدواری کرد حافظان طرح های شبانه روزی بیت الاحزان از جمله طرح ملی رحله جذب حوزه‌های علمیه قرآنی شوند.

اجرای برنامه قرائت قرآن توسط کودکان خردسال و ذکر مصیبت به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) توسط سعید دالوند ذاکر اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌های این محفل باشکوه قرآنی بود.

یادآور می‌شود داوطلبان حضور در مراکز شبانه روزی حفظ یکساله امام حسن مجتبی(ع) روستای لای خرمی استهبان و مرکز شبانه روزی فاطمیه روستای محمد آباد استهبان به همراه داوطلبان حضور در طرح ملی رحله شهرستان استهبان که پس از انجام مصاحبه مجوز حضور در دوره را یافته بودند در این مراسم گرد هم آمدند و از فردا جمعه ۱۷ تیرماه به طور رسمی دوره حفظ خود را در شهرستان قرآنی استهبان آغاز خواهند کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات