با حضور ائمه جمعه استهبان و سرباز و 150 قرآن آموز و خانواده های آنان، آیین گشایش دهمین دوره طرح ملی رحله در شهرستان استهبان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان آیین گشایش دهمین دوره طرح ملی رحله صبح امروز ۱۱ تیر در شهرستان قرآنی استهبان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که با حضور حجت الاسلام عباسی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان سرباز، حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی مدیر مراکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم بیت الاحزان، حجت الاسلام هادی سیاری دبیر طرح ملی رحله و قریب ۱۵۰ قرآن آموزطرح ملی رحله شهرستان استهبان به همراه خانواده حضور داشتند، حجت الاسلام ساجدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استهبان سخنرانی کرد.

وی با اشاره به آیه مبارکه «و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمه للمؤمنین» قرآن را مایه شفا و رحمت در بین مؤمنان عنوان کرد و به قرآن آموزان طرح ملی رحله استهبان توصیه کرد قدر این فرصت بی نظیر انس و بهره‌مندی از کلام وحی را بدانند.

حجت الاسلام ساجدی همچنین با اشاره به مبحث مهم انتخابات پیش رو، با برشمردن ملاک‌های مهم انتخاب اصلح در کلام رهبر معظم انقلاب، ضرورت حضور و مشارکت گسترده مردم در این انتخابات و رأی دادن به فرد اصلح را گوشزد کرد.

اجرای برنامه حفظ قرآن توسط دو تن از حافظان دوره گذشته طرح رحله استهبان و سخنرانی حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی میزبان طرح ملی رحله استهبان از دیگر برنامه‌های این جلسه بود.

پایان بخش برنامه‌های این نسیت، سخنرانی و توجیه برنامه‌های مرکز توسط حجت الاسلام آقایی زاده، مدیر طرح رحله استهبان بود.

وی با بیان این که در این دوره ۷۰ نفر از ۷ استان کشور حضور خواهند داشت گفت: از این تعداد ۲۰ نفر از شهرستان استهبان هستند و مابقی از استان‌های همجوار در طرح شرکت کرده‌اند.

آقایی زاده در ادامه جزئیات روند برگزاری طرح را جهت قرآن آموزان و والدین حاضر در جلسه تبیین کرد و به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

گفتنی است طرح ملی رحله حفظ ۱ تا ۳ جزء قرآن کریم ویژه نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله است که دهمین دوره آن در تابستان سال جاری با حضور ۲۵ مرکز در ۱۰ استان کشور برگزار می‌گردد.

سایر مراکز برگزار کننده نیز صبح امروز با برگزاری مراسم افتتاحیه، به طور رسمی طرح را آغاز کردند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات