مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) از راه‌اندازی و فعالیت دو حوزه علمیه ویژه حافظان در این مؤسسه خبر داد و گفت: یک حوزه علمیه ویژه طلابی است که می‌خواهند حافظ کل شوند و یک حوزه نیز ویژه حافظان کل قرآن است که می‌خواهند طلبه شوند.

 

به گزارش پایگاه خبری مؤسسه بیت الاحزان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از فارس حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه در سال جاری گفت: امسال برای نخستین بار در کشور طرح ملی «رحله» اجرا شد که این دوره را به عنوان دوره آزمایشی مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ و تفسیر قرآن کریم درنظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه امسال ۲۰۰ نفر در مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ و تفسیر قرآن کریم این مؤسسه در حال حفظ قرآن کریم هستند، افزود: طرح ملی «رحله» در ایام تابستان اجرا شد که متقاضیان ورود به این مدارس در این طرح شرکت کرده و موفق به حفظ ۴ جزء قرآن کریم شدند.

شاهسونی از اضافه شدن ۳ مدرسه شبانه‌روزی تخصصی به این مؤسسه در سال جاری خبر داد و گفت: هم‌اکنون مدارس شبانه‌روزی مؤسسه بیت‌الاحزان در شهرهای استهبان، شیراز و مشهد در حال فعالیت هستند.

عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم عنوان کرد:‌ همچنین علاوه بر اضافه شدن ۳ مدرسه شبانه‌روزی در سال جاری به این مؤسسه، ۲ حوزه علمیه نیز به مراکز تخصصی ما اضافه شد که این حوزه‌ها ویژه حافظان قرآن کریم هستند.

وی ادامه داد:‌ یک حوزه علمیه ویژه کسانی است که می‌خواهند هم طلبه شوند و هم حافظ کل قرآن کریم که این متقاضیان در این حوزه در طی ۲ سال می‌‌توانند حافظ کل قرآن کریم شوند.

شاهسونی با یادآوری اینکه این حوزه علمیه در سال جاری با همکاری حوزه علمیه امام صادق (علیه السلام) استهبان آغاز به فعالیت کرده است، گفت: یک حوزه علمیه دیگر نیز ویژه حافظان کل قرآن کریم است که در صحرارود فسا قرار دارد و ویژه کسانی است که حافظ کل قرآن کریم هستند اما می‌خواهند طلبه شوند.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور اضافه کرد: تمام فعالیت‌های این حوزه علمیه قرآن‌محور است و از نظر فکری و روانی نیز به گونه‌ای کار شده است که حافظان بتوانند از محفوظات خود حداکثر استفاده را ببرند.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان در پایان بیان کرد: هم اکنون حوزه‌های علمیه به‌گونه‌ای است که قرآن، محور دروس و تبلیغات قرار ندارد لذا ما تلاش می‌کنیم تا رویکرد جدیدی در حوزه‌های علمیه ایجاد شود و توجه به قرآن کریم در متن تمام فعالیت‌های آن‌ها قرار گیرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات