منتخبان هشتمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان معرفی و سر کار خانم اعظم محمدی موفق به کسب رتبه اول رشته حفظ کل قرآن کریم شد.

 

هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان که شب گذشته در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب به کار خود پایان داد، منتخبان خود را به جامعه قرآنی و فرهنگی معرفی کرد.
اختتامیه هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان، سوم بهمن‌ماه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه(یادمان شهدای هفتم تیر) با حضور عموم علاقه‌مندان برگزار شد.
این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس برگزار شد که با اجرای عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی همراه بود.


آئین پایانی مسابقات با تلاوت محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی آغاز شد و در ادامه محمد انصاری، مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) ضمن خیر مقدم به حاضران و بانوان شرکت‌کننده از سراسر کشور، سخنانی در خصوص اهمیت قرآن بیان کرد.
در ادامه این مراسم حنانه خلفی، حافظ خردسال به ارائه صلوات خاصه ثامن الائمه حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) پرداخت. سپس کلیپی از فعالیت‌های دارالقرآن امام علی(ع) و روند هفت دوره گذشته مسابقات قرآن این دارالقرآن پخش شد.
پایان بخش مراسم اعلام اسامی بانوان برتر هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) بود.
این بانوان طی چهار روز از ۳۰ دی‌ماه تا سوم بهمن‌ماه و در سه رشته حفظ، قرائت ترتیل و تحقیق در دو رده سنی بالای ۱۶ سال و زیر ۱۶ سال در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه(یادمان شهدای هفتم تیر) با هم به رقابت پرداختند که شب گذشته، سوم بهمن‌ماه با برپایی مرحله نهایی این مسابقات و معرفی برگزیدگان همراه بود.


مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات با اعطای لوح تقدیر و اهدای مدال افتخار و هدایای نقدی رتبه‌های اول تا سوم هر رشته، همراه بود که در مقطع بالای ۱۶ سال، در رشته حفظ کل اعظم محمدی (قرآن آموخته بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها))از استان فارس از میان حدود ۱۷۰ شرکت کننده حفظ کل بزرگسال، رتبه نخست را از آن خود کرد.


گفتنی است اعظم محمدی، حافظ بین‌المللی قرآن کریم از روستای محمد آباد (قرآن آباد ایران) از توابع شهرستان استهبان استان فارس، از سن ۹ سالگی شروع به حفظ قرآن کرده است و از سن ۱۴ سالگی به مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) رجوع و توانسته به مدت ۹ ماه به صورت تخصصی آیات قرآن کریم حفظ کند.

وی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه مهریز یزد است و در همایش تجلیل از بانوان قرآنی به عنوان نخبه قرآنی کشور معرفی شده و در حال حاضر علاوه بر فعالیت در حوزه مربیگری قرآن کریم عضو بنیاد ملی نخبگان قرآنی نیز است.


یادآور می شود این حافظ کل قرآن کریم، بیش از ۵۰ مقام‌ کشوری (مقام اول کشوری در مسابقات هلال احمر، بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امورخیریه، ارتش و دانشجویان قرآن و …) و بین المللی کسب کرده که از آن جمله می‌توان به کسب مقام اولی مسابقات بین المللی اردن (۱۳۸۶)، رتبه برتر مسابقات بین المللی لیبی (۱۳۸۷) و رتبه برتر مسابقات کشوری سازمان اوقاف در رشته حفظ کل اشاره کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات