به گزارش پایگاه خبری مؤسسه بیت الاحزان، نشست ویژه ثبت نام مدارس شبانه روزی با حضور مدیر مدرسه شبانه روزی، حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی و اساتید مدارس امام حسن مجتبی (ع)، امیر المؤمنین (ع) و فاطمیه (س) برگزار شد.

 

این نشست با تلاوت زیبای چهارمین حافظ کشوری، استاد نوید رزمجو (از حافظان مدرسه شبانه روزی) آغاز شد و پس از آن حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی، مدیر مدارس شبانه روزی حفظ و تفسیر یک ساله قرآن به ایراد سخن پرداخت.

شاهسونی در ابتدا با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رجب و ارزش و منزلت این ماه به تفسیر دعای زیبای امام صادق (علیه السلام) ویژه ایام مبارک رجب پرداخت:

“اللَّهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُکَ صَبْرَ الشَّاکِرِینَ لَکَ وَ عَمَلَ الْخَائِفِینَ مِنْکَ وَ یَقِینَ الْعَابِدِینَ لَکَ اللَّهُمَّ أَنْتَ الْعَلِىُّ الْعَظِیمُ وَ أَنَا عَبْدُکَ الْبَائِسُ الْفَقِیرُ أَنْتَ الْغَنِىُّ الْحَمِیدُ وَ أَنَا الْعَبْدُ الذَّلِیلُ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ امْنُنْ بِغِنَاکَ عَلَى فَقْرِى وَ بِحِلْمِکَ عَلَى جَهْلِى وَ بِقُوَّتِکَ عَلَى ضَعْفِى یَا قَوِىُّ یَا عَزِیزُ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الْأَوْصِیَاءِ الْمَرْضِیِّینَ وَ اکْفِنِى مَا أَهَمَّنِى مِنْ أَمْرِ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَهِ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ”

مدیر مدارس شبانه روزی با بیان این تفسیر زیبا، پیوند قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) را مطرح کرد و افزود: جامعه قرآنی می بایست در بحث انس با اذکار و ادعیه پیشتاز باشد و این وظیفه اساتید قرآنی است که هرچه بیشتر قرآن آموزان را با معارف و دعاهای مخصوص ائمه در ایام مختلف آشنا کنند.

این فعال قرآنی ضمن ابراز خرسندی از استقبال علاقمندان به حفظ قرآن و ثبت نام در مدارس شبانه روزی به بیان راهکارهایی پیرامون  بهبود یافتن وضعیت محفوظات قرآن آموزان پرداخت.

در ادامه این نشست آموزشی اساتید مدارس به بیان نقطه نظرات خود راجع به وضعیت مرور محفوظات، برنامه های آموزشی- فرهنگی قابل اجرا در طول سال و وضعیت ثبت نام قرآن آموزان جدید علی الخصوص سن افراد پرداختند.

گفتنی است قبل از این مقرر شده بود امسال فقط متولدین ۷۱ تا ۷۹ در مدارس شبانه روزی ثبت نام کنند که در این جلسه مقرر شد از متولدین سال ۷۰ هم ثبت نام به عمل آید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات