در صورت مساعدت و همکاری مسؤلین ذیربط، این موسسه آماده است برگزاری و اجرای "کلاس های طرح تابستانه حفظ قرآن کریم" را در هر نقطه ای از کشور به عهده گیرد.

مدیر مؤسسه بیت الاحزان اعلام کرد در صورت مساعدت و همکاری مسؤلین ذیربط، این موسسه آماده است برگزاری و اجرای “کلاس های طرح تابستانه حفظ قرآن کریم” را در هر نقطه ای از کشور به عهده گیرد.

به اعتقاد حجت الاسلام شاهسونی، توجه به اوقات فراغت جوانان در فصل تابستان، یک “ضرورت و نیاز اساسی”است.

روز چهارشنبه بیست و سوم اسفند ماه۱۳۹۱حجت الاسلام علیرضاشاهسونی،مدیرمؤسسه فرهنگی قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) به اتفاق تنی چند از مسئولین موسسه،طی سفری به شهرستان ملایر، با حجت الاسلام سید حسن فاضلیان، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در این شهرستان، رؤسا و مسئولین اداره تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه علی بن ابی طالب(ع)، حوزه علمیه حضرت زینب (ع)و اداره اوقاف شهرستان ملایر دیدار و گفتگو داشتند.

در این دیدار که به منظور رایزنی برای اجرایی نمودن طرح کلاس های تابستانه “حفظ پنج جزء از قرآن کریم”از سوی موسسه بیت الاحزان انجام شد،در ابتدای جلسه نماینده ولی فقیه، با معارفه مسئولین حاضر، از اهمیت نقش قرآن در جامعه برای گذر از انحرافات و فتنه ها سخن گفت. وی قرآن کریم را مشعل نوری دانست که برای گذر هر انسانی از ظلمت و تاریکی به سوی نور نیاز است. سید حسن فاضلیان همچنین از کم کاری برخی مسؤلین در زمینه آموزش قرآن کریم در جامعه انتقادهایی داشت.

در ادامه حجت الاسلام شاهسونی نیزبا اشاره به تجربه های موفق مؤسسه فرهنگی و قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در برگزاری کلاس های شبانه روزی “طرح تابستانه حفظ قرآن کریم” در کلان شهرهای مشهد و تبریز دردو سال اخیر،برای اجرایی کردن این طرح توسط بیت الاحزان حضرت زهرا(س) اعلام آمادگی نمود.

در این طرح نزدیک به ۳۰۰ قرآن آموز که در سنین ۱۶ تا ۲۳ سال قرار دارند از سراسر استان همدان در شهرستان ملایر جمع شده و طی دو ماه آموزش شبانه روزی توسط اساتید مبرز مؤسسه بیت الاحزان موفق به حفظ ۵ جزء از قرآن کریم خواهند شد. شایان ذکر است حجت الاسلام سیاری که قرار است مسؤلیت اجرای این طرح را به عهده گیرد نیز در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی به مسؤلین حاضر در جلسه از آمادگی خود و کارگروه اساتید موسسه برای تدریس و آموزش، خبر داد.

بدیهی ست هزینه های مالی این طرح که قرار است از ابتدای فصل تابستان سال جدید اجرا شودبا همت نماینده ولی فقیه و مساعدت های سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایرتأمین خواهد شد.

شایان ذکر است علی رغم تلاش عده ای از مسؤلین کشور به منظور اجرایی نمودن فرامین مقام معظم رهبری (مدظله الله العالی) مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم در ایران اسلامی، هنوز راه درازی برای دست یافتن به این مهم در پیش است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات