عصر روز گذشته حافظان شعبه های بیت الاحزان حضرت زهرا (س) استهبان در مهدیه این شهرستان شهرستان قرآنی گرد هم آمدند تا نشست سالانه خود را که هر سال در ماه مبارک رمضان برگزار می کنند به سرانجام رسانده باشند.

در این مراسم که با حضور ۱۵۰ نفر از حافظان کل قرآن این شهرستان برگزار شد پس از تلاوت قرآن توسط یکی از قاریان نوجوان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی با ایراد سخنانی از اهمیت تثبیت حفظ در دوران پس از حفظ سخن گفت.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل های قرآنی کشور با عنوان اینکه تثبیت حفظ قرآن می تواند برای عمل به قرآن کمک نماید چنین بیان کرد با آن که اکثریت اعضای مجمع الحفاظ از خواهران می باشند و با بسیاری از مشکلات و کارهای روزمره مواجه اند اما استقامت و فداکاری آن ها هیچ زمانی مانع از گسترش فعالیت های قرآنی آنها نشده است.

این حافظ و خادم قرآن همچنین با یاد از آغاز فعالیت های بیت الاحزان حضرت زهرا(س) عنوان کرد شاید اگر در اوایل عنوان می شد ۱۰ سال دیگر شهرستان قرآنی استهبان ۱۵۰ حافظ کل قرآن کریم خواهد داشت باور آن برای برخی سخت بود چرا که در آن زمان تعداد حفاظ شهرستان به انگشتان دست هم نمی رسید اما اکنون وضعیت فعالیت های قرآنی بکلی متفاوت از گذشته است به طوری که در سال جاری نزدیک به ۲۵۰ قرآن آموز در مدارس شبانه روزی این شهرستان جذب  شده اند.

شاهسونی بزرگترین دستاورد خواهران حافظ مؤسسه را ورود برادارن به فعالیت های قرآنی دانست. مدیر مؤسسه بیت الاحزان با تشکر و قدردانی از خواهران بیان کرد تجارب گذشته نشان داده است آغازگر فعالیت های قرآنی مؤسسه خواهران بوده اند و سپس مردان وارد این عرصه شده اند.

در این مراسم همچنین از مسؤلان سه شعبه شهرستان استهبان، شهر ایچ و روستای گرده که به عنوان مجمع الاحفاظ برتر شناخته شدند تجلیل و به آن ها جوایزی اهداء شد.

گروه سرود ولایت از شعبه استهبان نیز در این مراسم به اجرای برنامه پرداختند.

در این مراسم همچنین از سرکار خانم حمیده کریمیان، مربی شعبه قم که اخیرا از سوی سایت رکوردهای جهانی الخیرات ( ثبت رکوردهای معنوی – فرهنگی) به عنوان اولین حافظ کل قرآن در میان معلولان جسمی حرکتی درکشور انتخاب شده بود با اهدای جایزه ای تجلیل به عمل آمد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات