مدیر مؤسسه «بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)» با اشاره به اینکه بودجه‌های قرآنی باید با نیازهای طرح تربیت 10 میلیون حافظ همخوانی داشته باشد، گفت: مؤسسات قرآن همواره از کمبود امکانات رنج می‎‌برند.

 

حجت‌الاسلام «علیرضا شاهسونی» مدیرمؤسسه «بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)» در گفت‌وگویی، مشکلات جامعه قرآنی را به دو گروه درون‌سازمانی و برون‌سازمانی تقسیم کرد و گفت: مشکلات درون‌سازمانی، مربوط به جامعه قرآنی و مؤسسات قرآنی است که باید در بحث تربیت نیروی انسانی و همچنین اساتید و مربیان قرآنی توجه ویژه‌ای داشته باشند، چرا که نیاز امروز جامعه ما تربیت نیروهای نخبه قرآنی به ویژه در بخش برادران است.

وی ادامه داد: مشکلات برون سازمانی، مربوط به دولت، مجلس و نهادهای دیگر است که شاخصه اصلی این مشکلات، کمبود بودجه و امکانات مادی است؛ چرا که مؤسسات قرآنی همواره از کمبود امکانات رنج می‎‌برند و با مشکلات زیادی فعالیت‌های قرآنی را ادامه می‌دهند.

بودجه‌های قرآنی باید با نیازهای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن متناسب باشد

شاهسونی با بیان اینکه دولت و مجلس می‌توانند کمک قابل توجهی در حل مشکلات مادی جامعه قرآنی کنند، خاطرنشان کرد: اگر مجلس شورای اسلامی و دولت، تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و متناسب با آن بودجه تصویب کنند، بسیاری از مشکلات جامعه قرآنی از نظر مالی برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات جامعه قرآنی و نارضایتی آن‌ها از بیمه افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرحی به نام بیمه فعالان قرآنی را در قالب طرح بیمه هنرمندان اجرایی کرده است، درصورتی که دولت به راحتی می‌تواند جامعه قرآنی را با تخفیف ویژه برای کارفرما زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهد.

استفاده از مشوق‌ها جوانان را به انس بیشتر با قرآن سوق خواهد داد

شاهسونی یکی از راهکارهای تشویق جوانان به انس بیشتر به قرآن کریم را ارائه تسهیلات ویژه به حافظان و قاریان کشورمان عنوان کرد و گفت: مسئولان با ارائه تسهیلات و امتیاز در استخدام‌ها یا ارتقای شغلی افرادی که به قرآن توجه بیشتری دارند، می‌توانند افراد را به تدبر در آیات قرآن دعوت کنند.

مسئول امور قرآنی باید فعال قرآنی و دارای رفتار قرآنی باشد

مدیر مسئول مؤسسه «بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)» ضمن تقدیر از مسئولانی که تاکنون ایفای نقش کردند و هر کدام در پیشبرد اهداف قرآنی سهیم بودند، خاطرنشان کرد: کسانی باید پست‌های کلیدی قرآنی را برعهده گیرند که علاوه بر ویژگی‌های عادی از دو ویژگی عالی برخوردار باشند؛ یعنی خودشان فعال قرآنی بوده و مشکلات جامعه قرآنی را درک کرده و رفتاری قرآنی داشته باشند.

این استاد حفظ قرآن کریم با بیان اینکه کسانی با مشکلات مؤسسات قرآنی آشنا هستند که خودشان مؤسسه‌ای راه‌اندازی و مشکلات و کمبودهای جامعه قرآنی را از نزدیک لمس کرده باشند، اظهار داشت: کسانی که در جریان مشکلات و سختی‌های جامعه، قرآنی عمل نکنند، نمی‌توانند جامعه قرآنی را به خوبی سازماندهی کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات