با مساعدت و سرپرستی بیت الاحزان شعبه قائمیه یک صد و سی و پنجمین شعبه مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در شهر نودان از توابع کازرون افتتاح شد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بیت الاحزان، در آیین افتتاحیه و محفل انس با قرآن کریم، حجت الاسلام شاهسونی، مدیر مسئول مؤسسه، ضمن معرفی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و عنوان کرد: تلاش های این مؤسسه جهت گسترش فعالیت های قرآنی و فرهنگی با مدیریت جهادی پیگیری خواهد شد.

در ادامه مراسم افتتاحیه، برادر و خواهر نابینا و معلول، آقای علی اصغر کاویانی، حافظ ۱۶ جزء از قرآن کریم و خانم سمیه کاویانی، حافظ ۹ جزء از قرآن کریم از روستای پیر سبز توابع بخش کوهمره شهر نودان به اجرای برنامه حفظ پرداختند. نکته جالب این برنامه بی سواد بودن این خواهر و برادر بود که تحسین و حیرت حاضرین جلسه را به دنبال داشت.

از دیگر برنامه های این محفل سخنرانی جمشید نوذری، معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز بود. وی که از ماه های قبل متقاضی راه اندازی شعبه در شهر نودان بود، ضمن اظهار خرسندی از تقارن افتتاحیه و میلاد با سعادت امام جواد (علیهالسلام) آن را به فال نیک گرفت و یادآور شد با توجه به تهاجم فرهنگی غرب، جامعه فعلی ما تنها با تمسک به قرآن کریم می تواند از فتنه ها و معضلات اجتماعی کنونی در امان باشند.

 پایان بخش این محفل انس با قرآن کریم، اجرای برنامه حفظ توسط فریبا ضرغامی، حافظ کم بینای قرآن کریم بود.

 گفتنی است بانو فریبا ضرغامی در یازدهمین همایش بانوان قرآن‌پژوه که ۲۲ اسفندماه برگزار شد در بخش حافظان ممتاز به عنوان حافظ نمونه معرفی شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات