ساتیا سای بابا सत्य साईं बाबा یکی از پیامبران و قدیسان عصر حاضر و در عین حال یکی از موفق ترین مجریان فریب عمومی بود که معجزات و تردستی های بسیاری انجام می داد.

خاک را طلا میکرد و روی هوا معلق میشد و آب را به بنزین تبدیل میکرد، گوی طلا استفراغ می کرد و غیب می شد و کارهای عجیب و غریب انجام میداد . طبق برخی آمارها تعداد پیروان سای بابا حتی تا ۱۰۰ میلیون نفر هم براورد شده است!
وقتی سای بابا فوت کرد ۹۸ کیلوگرم طلا و همچنین ۳۰۷ کیلوگرم زیور آلات نقره و مبلغی پول نقد معادل ۲٫۶ میلیون دلار به صورت نقدی از خود بجای گذاشت. در سال های بعد بیش از ۷٫۸ میلیون دلار دیگر در اتاق های دیگر وی پیدا شد.
به راستی اگر مجریان برنامه فریب عمومی از قوای معنوی و فراطبیعی برخوردارند پس چرا طلب پول می کنند که یک امر مادی و دنیایی است؟
در آپریل سال ۱۹۷۶ یک نفر فیزیکدان به نام ناراسیمهایاه، که معاون رئیس دانشگاه بنگلور بود، یک کمیته برای بررسی و علمی معجزات و خرافات تاسیس کرد و سه نامه به ساتیا سای بابا نوشت ودر آن علناً او را به چالش کشید که معجزاتش را تحت شرایط کنترل شده انجام دهد!*
سای بابا این دعوت را نپذیرفت .
جیمز رندی که به رو کردن دست شعبده بازان و فریبکاران عمومی معروف است و جایزه ای یک میلیون دلاری برای فردی که یک پدیده ی فراطبیعی را اثبات کند گذاشته (که البته تا کنون هیچکسی نتوانسته از پس آزمون های علمی برای تست درستی ادعا بر آید) در مورد ساتیا سای بابا و پریمناند نوشته است: “بررسی فیلم ها و نوارهای ویدئویی معجزات سای بابا نشان می دهد که آنها تردستی هستند ، دقیقاً مشابه همانی که توسط شعبده بازان هندی، یا ساحران خیابانی انجام می شود. سای بابا هرگز قدرت هایش را تحت شرایط کنترل شده نشان نداد ، بنابراین ادعاهای او کاملاً بی پایه و اساس هستند.”

برای اثبات پوچ بودن ادعاهای دروغین برخی از رهبران هندی ومدعیان مرد خدا بودن در کشور هند که تعدادشان هم کم نیست پرمنند نامی تمام ترفندهای سای بابا را تقلید کرده و به جهان آنها را نشان داد .

در سال ۱۹۹۵ مستند تلویزیونی گورو باسترز، توسط رابرت ایگل برای کانال ۴ بریتانیا تهیه شد که در آن سای بابا را به تقلب کردن در خلق اشیا متهم می کرد. در ۲۳ نوامبر ۱۹۹۲ در کرونیکل دکن در صفحه اول در تیتری تحت عنوان ” پرده برداری از سحر و جادوی بابا” به این فیلم اشاره شده بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات