همایش معلمان حفظ و مدیران قرآنی دیروز از ساعت 8 صبح با حضور معلمان حفظ و مدیران قرآنی در سالن شمس اداره ارشاد برگزار شد.

همایش معلمان حفظ و مدیران قرآنی دیروز از ساعت ۸ صبح با حضور معلمان حفظ و مدیران قرآنی در سالن شمس اداره ارشاد برگزار شد.

همایش معلمان حفظ و مدیران قرآنی دیروز از ساعت ۸ صبح با حضور معلمان حفظ و مدیران قرآنی در سالن شمس اداره ارشاد برگزار شد.

ابتدای مراسم با تلاوت آیاتی چند ازقرآن کریم توسط قاری محترم آقای صالح آغاز شد. و در ادامه مسئول مدارس شبانه روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم موسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) ، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر شاهسونی به ایراد سخنرانی پرداختند .
این حافظ قرآن در بیانات خود متذکر شد که انسان‌ها در هر مقام و رتبه ای که هستند باید متواضع باشند و ابتدا خود را اصلاح و تزکیه کنند تا بتوانند بر دیگران تاثیرگذار باشند.
ایشان در این رابطه بیان کردند که پیامبر اکرم (ص) با توجه به اینکه عالم به همه علوم بودند اما همواره به اصحاب خود می‌فرمودند: مرا موعظه کنید ما انسان‌ها باید بیشتر مراقب باشیم که اگر حافظ قرآن شدیم خود را از موعظه دیگران بی نیاز ندانیم. حافظ قرآن باید الگو باشد و رفتار وکردار او بر جامعه اثر بگذارد .
و در ادامه مراسم مهدی شهسوار، مسئول روابط عمومی مؤسسه گزارش تصویری در رابطه با فعالیت‌های مؤسسه تهیه کرده بودند نمایش دادند و در ضمن آن توضیحاتی ارائه کردند.

درادامه مراسم مربی توانمند خانم یاراحمدی و۶ نفر از شاگردان ایشان که موفق به حفظ ۱۱جزء از قرآن کریم شده بودند؛ به اجرای برنامه پرداختند و حضار سوالاتی از نحوه برگزاری کلاس‌ها از ایشان پرسیدند و ایشان نیز توضیحاتی را ارائه کردند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین همتی استاد اخلاق مدرارس شبانه روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم مباحثی درباره جایگاه قرآن و ائمه اطهار و مخصوصا حضرت زهرا(س) که این مؤسسه بنام مبارک ایشان مزین شده است و باید شکرگزار این نعمت باشیکم که خداوند توفیق خدمت به قرآن در خانه حضرت زهرا(س) را به شما مربیان ارزانی داشته است.
این استاد اخلاق در ادامه سخنرانی خود مباحثی را درباره چهارده معصوم بیان کردند و حدیث شریف ثقلین را تفسیر کردند که خداوند عصمت را هم برای ائمه و هم برای قرآن قائل شده است.
و در ادامه کارشناس حفظ سرکار خانم دانشور مسابقه‌ای جهت آشنایی بیشتر مربیان با نحوه ترغیب قرآن آموزان به حفظ قرآن انجام دادند.
در انتهای مراسم نماز جماعت به امامت حجت الاسلام همتی برگزار شد.
مراسم عصر نیز راس ساعت ۱۷ با سخنرانی کارشناس حفظ خانم دانشور شروع شد ایشان در رابطه با نحوه جدید حفظ روش‌هایی را ارائه کردند
در ادامه مراسم سرکارخانم شاهسونی مربی قرآن شعبه مبارک آباد به همراه ۶ تن از شاگردانشان به اجرای برنامه پرداختند.
در انتهای مراسم جلسه پرسش و پاسخ با حضور حجت الاسلام همتی و حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی برگزار شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات