حجت الاسلام علی اصغر همتی دبیر ستاد طرح ملی آیات زندگی از استقبال 7000 نفری از برگزاری مسابقه پیامکی «آیات زندگی در ماه بندگی» در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، حجت الاسلام علی اصغر همتی دبیر ستاد طرح ملی آیات زندگی از استقبال ۷۰۰۰ نفری از برگزاری مسابقه پیامکی «آیات زندگی در ماه بندگی» در ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه‌ای تحت عنوان «آیات زندگی در ماه بندگی» در ماه مبارک رمضان گفت: در این مسابقه روزانه ۲ تا سه سؤال چهارگزینه‌ای از جزء قرآن کریم مربوط به همان روز در کانال اخبار مؤسسه قرآنی بیت الاحزان بارگزاری می‌شد و مخاطبان می‌بایست تا پایان همان روز به سؤالات به صورت پیامکی پاسخ می‌دادند. پس از پایان مهلت شرکت، قرعه کشی صورت می‌گرفت و همان شب یا روز بعد اسامی نفرات برتر در کانال قرار داده می‌شد.

دبیر ستاد طرح ملی آیات زندگی ابتکار در طرح سؤالات را یکی از ویژگی‌های این مسابقه عنوان کرد و گفت: در این مسابقه به جای طرح سؤالات متنی، از تصاویر و فیلم‌هایی که مضمون آیات را در بردارند سؤال طرح شده بود که ذهن مخاطبان را بیشتر درگیر آیات قرآن کریم کند و خوشبختانه استقبال خوبی از این سبک مسابقه به عمل آمد.

این حافظ کل قرآن کریم با ارائه آماری از شرکت‌کنندگان در این مسابقه گفت: خوشبختانه به طور میانگین روزانه ۱۵۰۰ نفر از سراسر کشور در این مسابقه شرکت کردند و در مجموع ۳۰ روز ماه مبارک، ۴۴۰۰۰ پیامک از طرف مخاطبان به دست ما رسید که عددی چشمگیر بود.

همتی افزود: پس از پایان ماه مبارک با تحلیلی که بر شماره های ارسالی داشتیم مشخص شد که حدود ۷۰۰۰ شماره غیر تکراری پیامک شرکت در مسابقه را ارسال نموده‌اند و از  بین افرادی که پاسخ صحیح به سؤالات داده بودند بر اساس قرعه کشی های روزانه صورت گرفته تعداد ۱۱۴ نفر برگزیده مشخص شدند که هم اکنون در حال پیگیری واریز جوایز نقدی به حساب این عزیزان هستیم.

دبیر طرح ملی آیات زندگی یاد آور شد: خوشبختانه طرح ملی آیات زندگی برکات زیادی از شروع تاکنون داشته است و با توجه به مجازی بودن طرح در ایام کرونا، تعداد زیادی از عزیزان با شرکت در سطوح مختلف طرح، توانسته اند با بسیاری از آیات کاربردی قرآن کریم در زندگی آشنا شوند و حضور قرآن را در زندگی خود لمس نمایند.

وی از تمامی اقشار جامعه و شرکت کنندگان طرح دعوت کرد با ارسال عبارت «ثبت نام در طرح ملی آیات زندگی» به سامانه پیامکی(۵۰۰۰۴۶۱۲۳۹) در طرح ملی آیات زندگی نام نویسی کنند و ضمن آشنایی با آیات کاربردی و زیبای قرآن کریم به همراه داستان، شعر، حدیث و تصویر، گواهینامه معتبر طرح را دریافت نمایند و در قرعه کشی پایانی این طرح نیز شرکت کنند.

حجت الاسلام همتی در پایان تأکید کرد: مؤسسه قرآنی بیت الاحزان، مؤسسه ای کاملاً مردمی است و جهت تأمین مالی اکثر طرح‌های خود، هیچ گونه کمک دولتی دریافت نمی‌کند و کاملاً وابسته به مساعدت‌های مردمی و خیر اندیشان است؛ لذا از همه کسانی که استطاعت مالی دارند دعوت می‌کنیم با حمایت از این گونه طرح‌ها در تربیت و تعالی قرآنی جامعه سهیم باشند.

وی ادامه داد: علاقه مندان می‌توانند جهت عضویت در «مجمع خیرین یاوران قرآن» و اهداء کمک های نقدی یا غیر نقدی(بسته های معیشتی، البسه، لوازم خانگی و…..) با شماره ۰۹۱۷۸۲۳۱۹۵۳ تماس بگیرند و یا کمک‌های نقدی خود به طرح ملی آیات زندگی را جهت شناسایی و کمک به قرآن آموزان و مربیان نیازمند، نذر کتاب و منابع آموزشی به مناطق محروم، تهیه جوایز جهت اهداء به قرآن آموزان برتر، هزینه تهیه جهیزیه و درمان برای مربیان و قرآن آموزان نیازمند و گسترش طرح ملی آیات زندگی در شهرها و استان‌های مختلف کشور به شماره کارت: ۵۰۴۱۷۲۷۰۱۰۰۲۳۷۹۲ بانک رسالت به نام مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) واریز نمایند.

 

گفتنی است طرح ملی آیات زندگی حفظ هفتگی آیات کاربردی قرآن کریم ویژه تمامی اقشار مردم است که هر سطح از این طرح شامل ۴۰ آیه موضوعی قرآن کریم همراه با شعر، عکس، فیلم، داستان و محتواهای تفسیری مربوط می‌باشد. این طرح از ابتدای سال ۹۸ آغاز شد و تاکنون حدود ۱۵ هزار نفر از این طرح استقبال کرده اند و به دلیل شرایط همه گیری کرونا هم اکنون عمده فعالیت آن به صورت مجازی است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات