حجت الاسلام علیرضا شاهسونی خبر داد:
حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) از آغاز نام نویسی بیست و سومین دوره مراکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم این مؤسسه از 15 فروردین ماه خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) از آغاز نام نویسی بیست و سومین دوره مراکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم این مؤسسه از ۱۵ فروردین ماه خبر داد.

وی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان گفت: در دوره جدید ۱۲ مرکز شبانه روزی در ۷ استان کشور پذیرای نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله هستند که از این مراکز دو مرکز در شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز ویژه خواهران و سایر مراکز در شهرهای شیراز، تهران، قم، مشهد مقدس، کرمان، بیرجند، بروجرد، چناران، استهبان و فسا مخصوص برادران می‌باشد ولی با توجه به ماهیت شبانه روزی مراکز، نام نویسی از تمامی نقاط کشور انجام می‌شود و حتی در سال‌های اخیر تعداد زیادی از قرآن آموزان غیر ایرانی در این مراکز حافظ قرآن کریم شده‌اند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با برشمردن شرایط داوطلبان ورود به این دوره گفت: جوانان و نوجوانان در محدوده سنی ۱۴ تا ۲۲ سال چنانچه بر روخوانی و روانخوانی قرآن مسلط باشند و علاوه بر آن مجرد باشند و در مدت یک سال حضور در مرکز، محصل نباشند امکان نام نویسی در دوره را دارند و حتی می‌توانند در صورت تمایل بدون اخذ مرخصی تحصیلی در امتحانات پایانی مدرسه نیز شرکت کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور در خصوص مزایای حفظ قرآن گفت: علاوه بر برکات معنوی زیادی که حفظ قرآن کریم همراه دارد، خوشبختانه مزایای زیادی هم در قانون برای حافظان قرآن کریم در نظر گرفته شده است که به عنوان نمونه حافظان کل قرآن می‌توانند با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث و کسب نمره حد نصاب لازم، بدون حضور در دانشگاه مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث خود را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت نمایند و علاوه بر آن، در سال‌های اخیر مزایای خوبی هم در بخش‌های استخدامی نهاد های دولتی و دانشگاه‌های فرهنگیان برای حافظان قرآن در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام شاهسونی در توضیح روند برگزاری این مراکز تصریح کرد: داوطلبان پس از ثبت نام در دوره که از طریق پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان انجام می‌شود، توسط کارشناسان مرکز مورد مصاحبه تخصصی قرار می‌گیرند و در صورتی که شرایط پیش گفته را داشته باشند و علاوه بر آن از ویژگی‌های جسمی، روحی و اخلاقی لازم نیز برخوردار باشند به دوره آزمایشی ۴۵ الی ۵۰ روزه مراکز که از اواخر تیرماه آغاز می‌شود وارد می‌شوند. قرآن آموزانی که در دوره آزمایشی عملکرد قابل قبولی داشته باشند و از سایر جهات نیز مورد تأیید مسئولین مرکز قرار گیرند به دوره اصلی یکساله راه پیدا می‌کنند و طی برنامه‌ای منظم و دقیق در مدت یک سال حافظ کل قرآن کریم خواهند شد.

مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان با بیان این که دوره به صورت شبانه روزی برگزار می‌شود گفت: قرآن آموزان در این دوره به صورت تمام وقت در خدمت مرکز هستند و علاوه بر حفظ قرآن کریم و تسلط بر ترجمه و مفاهیم آیات، از سایر برنامه‌های جانبی نظیر آشنایی با تجوید قرآن کریم، کلاس اخلاق، برنامه‌های فرهنگی و گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی، برنامه‌های روزانه و هفتگی ورزشی، اردوهای تفریحی و زیارتی مستمر، محافل انس با قرآن و بسیاری برنامه‌های متنوع دیگر نیز بره‌مند می‌شوند و به نوعی سبک زندگی دینی و اسلامی را در این یک سال تجربه می‌کنند.

وی در خصوص نحوه تأمین هزینه‌های دوره گفت: برگزاری طرح‌های شبانه روزی با این حجم و کیفیت مستلزم هزینه‌های بسیار است چرا که مرکز برگزار کننده طرح باید به طور کامل هزینه اسکان، وعده‌های غذایی، هزینه‌های جاری و هزینه‌های آموزشی مرکز را تأمین نماید. معمولاً بخشی از هزینه‌ها از طریق کمک‌های مردمی و خیر اندیشان تأمین می‌شود و بخشی از هزینه‌های برگزاری به عنوان شهریه ماهانه از قرآن آموزان اخذ می‌شود که تلاش ما این بوده تا جای ممکن این هزینه را کاهش دهیم ولی همواره با مشکلات زیادی در تأمین هزینه این دوره‌ها روبرو هستیم لذا از همه خیر اندیشان محترم و محبین  قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) دعوت می‌کنیم تا با مشارکت در تأمین هزینه برگزاری این دوره‌ها در ثواب تربیت حافظان قرآن کریم سهیم شوند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور زمان پایان ثبت نام را پایان اردیبهشت ماه عنوان کرد و افزود: با توجه به این که در ماه نزول قرآن قرار داریم و حفظ قرآن کریم توصیه مؤکد رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان و نوجوانان ما بوده است، پیشنهاد می‌کنم جوانانی که شرایط لازم را دارند ولی هنوز تصمیم نگرفته‌اند این فرصت طلایی را قدر بدانند و هر چه زودتر در این طرح نورانی نام نویسی نمایند.

علاقمندان می‌توانند جهت آگاهی از شرایط و ثبت نام بر روی این لینک کلیک کنند.

اشتراک در
اطلاع از
55 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

سلام وقت بخیر
برای ثبت نام، کارت اعتباری رو با موفقیت خریدم و در حال ثبت نام بودم که ارتباط اینترنتی رو با سایت از دست دادم الان هرچه تلاش می‌کنم مدارک رو تکمیل کنم سایت اجازه ورود نمیده و میگه کارت اعتباری انقضاش تموم شده
الان ثبت نامم ناقصه باید چیکار کنم بازیابی هم نمیشه لطفا جواب بدید

عالی

سلام وقت بخیر من ثبت نام کردم و خواستم مدرسه دوره رو ویرایش بدم از قم به مشهد امکانش هست یا خیر

beytolahzan.ir/?p=32841

من ثبت نام کامل با موفقیت انجام شد

سلام ،شماره ای میخواستم برای تماس با مدرسه حفظ قران در حرم امام رضا ، شماره۰۹۰۰۲۲۲۲۱۷۳خاموشه

با سلام تا چه زمانی مهلت ثبت نام است ؟!

سلام .برای خانم ها در مشهد مدرسه حفظ هستش؟

سلام وقت بخیر
ببخشید من ۱۱ سالم هست آیا میتونم شرکت کنم ؟

سلام وقت بخیر. بنده از حفاظ سال تحفیظی ۹۳ هستم. برای تثبیت و ترمیم محفوظات و بازگرداندن محفوظات ، از چه طریقی راهنمایی و مشاوره بگیرم؟ مشورت و راهنمایی می‌خوام. متشکرم.

با سلام برا خرید کارت اعتباری اقدام کردم اخرش اومد این درگاه مطمعن نیست اطلاعات شمارا دیگران دسترسی پیدا میکنند واز حسابم هم کم کرد وکارت نداد با تشکرچکار کنم

آیا امکان ثبت نام برای کسانی که سن اونها کمتر از ۱۴ هست اما قرائت قرآن خوبی دارند هست؟

من با مرکز مشهد تماس گرفتم جواب نمیدن اگه شماره دیگه ای هست میشه بفرمایید

سلام و احترام.تشکر از بابت این مدرسه ی عالی. اما کاش شرایط حفظ عیر شبانه روزی رو هم قرار میدادین تا اونهایی که شرایطش رو ندارن برای شبانه روزی، بتونن استفاده کنن. امیدوارم برای این موضوع هم چاره ای بیندیشید و مورد دیگه اینکه شعباتتون رو هم افزایش بدین .ممنونم

با سلام، یک سوال در مورد سلامت جسمانی می خواستم بپرسم پسرم کم شنواست و از سمعک برای دو تا گوشش استفاده میکنه آیا ایشون می تونن تو این دوره ها شرکت کنند خودشون هم از وقتی گفتم خیلی علاقمند شده و پیگیر است لطفا راهنمایی بفرمایید.متشکرم

سلام
فقط تا۲۲ سال ثبت نام میشه؟ من ۲۸ سالمه و علاقه دارم ثبت نام کنم لطفا راهنماییم کنید.
ممنون

سلام میخواستم بدونم هزینه دوره یکساله چقدر میشه؟

سلام
من برای ثبت نام همه ی فیلد ها رو پر کردم آخر بار نوشت که هنگام پردازش درخواست شما خطایی رخ داده است
باید چکار کنم؟
و اینکه برای عکس حتما باید عکس سه در چهار باشه یا اگر با حجاب هم باشه کافیه؟

سلام وخسته نباشید ببخشید دختر من شهریور ۱۴۰۲دوازده سالش تمام میشه میره سیزده سال میشه طرح یکساله شرکت کنه ما مبلغ هستیم و اگر شما قبول کنید دخترم بیاد طرح شرکت کنه ماهم هجرت میکنیم به اون طرفا میشه لطفا قبول کنید دخترم خیلی علاقه داره الان مناطق محروم لرستان تبلیغ هستیم و اینجا امکانی برای پیشرفت نداریم حافظه دخترم بسیار بالاست ممنون اگه جواب بدین

سلام و وقت شریف شما بخیر من سن بالای ۲۲ هست و علاقه به حفظ قرآن مجید از راه دور دارم چه کنم رمانی از بابلسر

سلام آیا دارندگان سن بالای ۳۲ نمی‌توانند در این کلاسها شرکت کنند بدون انتظار اخذ مدرک و صرفا جهت کسب آشنایی با منبع اصلی معارف اسلام یعنی قرآن کریم؟

سلام من کدوم قسمت برم برا ثبت نام؟

سلام ببخشید چند روز بعد از ثبت نام مصاحبه انجام میشه؟ و اینکه من مطمئن نیستم که تایید نهایی شده باشه ثبت نامم ولی میگه انقضای کارت به پایان رسیده، الان ثبت نام شدم یانه؟ چیکارکنم؟

برای ثبت نام باید اول چیکار انجام داد

بسیار ب نامه عالی است اما ثبت نام برای تور تابستانی در کجا میشه که من ثبت نام کنم.

سلام من برای حفظ یکساله می خواهم ثبت‌نام کنم باید چه کار کنم ضمنا ه‍فده‌‌.سالمه،محصلم و دیر با خبر شدم

سلام من ۲۳ سالمه و ۱٠ واحد از دوره کارشناسیم مونده که مهر ماه میکذرونم و علاقه دارم در دوره یک ساله حفظ شرکت کنم آیا ممکنه با این شرایط ثبت نام کنم

سلام من بچه افغانستانی استم می تونم اشتراک کنم خیلی علاقه مند م

سلام الان هم میتوان حفظ کامل برای خواهران ثبت نام کرد؟

اسلام علیکم ورحمت اللله وبرکاته من یک پسری افغانستانی هستم من میخام درس بخانم لطفا پاسخ بدیهید