تجلی همکاری مؤسسه قرآنی بیت الاحزان با نیروی دریایی ارتش:
آیین افتتاحیه مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن ثقلین نیروی دریایی ارتش با حضور امیر ایرانی فرمانده نداجا و حجت الاسلام شاهسونی مدیر مسئول بیت الاحزان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نقل از ایکنا، طی مراسمی آیین افتتاحیه مدرسه شبانه‌روزی قرآن ثقلین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز ۲۰ دی‌ماه با حضور امیردریادار شهرام ایرانی، فرمانده نداجا، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و جمعی از مسئولان ارتش در منطقه یکم دریایی بندرعباس راه‌اندازی شد.

امیر ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین آغاز به‌کار نخستین مدرسه قرآنی شبانه‌روزی حفظ و آشنایی با مفاهیم قرآن گفت: دشمن، امروز صرفاً بر تجهیزات تکیه نداشته و بر روی تقویت اعتقادی نیروهای خود کار می‌کند و به عبارتی آنچه دشمن امروز در اختیار دارد، صرفاً تجهیزات نیست، چراکه تجهیزات را باید انسان‌ها و نیروهای انسانی به‌کار گیرند و به همین سبب بر روی تقویت مباحث اعتقادی نیروهای خود کار می‌کند.

وی ادامه داد: قطعاً مسیر رسیدن به مرحله تمدن اسلامی از قرآن و عترت می‌گذرد و علاوه بر بحثی که در حوزه قرآنی امروز انجام می‌شود، در حوزه مفاهیم نهج‌البلاغه هم گام‌هایی برداشته شده است.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین صنعت‌پور، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سخنرانی پرداخت و گفت: در گام دوم انقلاب، باید در تراز گام دوم انقلاب قدم گذاشت.

وی با اشاره به اینکه برنامه تربیتی نیروهای مسلح کشور، باید برنامه‌ای متفاوت و با اقدامات و تلاش‌های مضاعف باشد، اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش در آموزش عمومی معارف قرآن، طر‌ح‌های تسنیم را در سه سطح کارکنان پایور و خانواده‌های آنها و کارکنان وظیفه اجرا کرد.

صنعت‌پور ادامه داد: این نیرو برای تربیت حافظان قرآن به تأسیس مدارس شبانه‌روزی قرآن روی آورده است و افتتاح مدرسه حفظ تخصصی ثقلین در این راستا است. همچنین برای نتیجه‌گیری بهتر در این زمینه از تجارب مؤسسه بیت‌الاحزان که در حوزه تربیت حافظان قرآن دارای تجارب ارزشمندی است، بهره‌مند شده‌ایم و از اساتید مجرب، برای تربیت حافظان بهره می‌بریم.

وی ادامه داد: در مدرسه تخصصی حفظ، کارکنان مستعد حفظ کل قرآن طی فرایندی انتخاب شده که درحال حاضر در این مدرسه مشغول حفظ قرآن هستند.

یادآور می‌شود، این مدرسه با حضور ۳۰ نفر از کارکنان پایور نیروی دریایی علاقه‌مند به حفظ قرآن، آغاز به کار کرده است و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که شرکت‌کنندگان در دوره یکساله موفق به حفظ با مفاهیم قرآن شوند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات