به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس:
دوره تربیت مربی طرح آموزش نوین قرآن کریم موسوم به «طرح بشری» با شرکت 170 حافظ مؤسسه بیت الاحزان از سراسر استان فارس و شرکت کنندگان سایر مؤسسات در شیراز آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان دوره تربیت مربی طرح آموزش نوین قرآن کریم موسوم به «طرح بشری» با شرکت ۱۷۰ حافظ مؤسسه بیت الاحزان از سراسر استان فارس و شرکت کنندگان سایر مؤسسات در شیراز آغاز شد.

این دوره که در قالب یک دوره ۲۱ ساعته تعریف‌شده است به همت معاونت قرآن و عترت(ع) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی ۳ روز از ۲۵ تا ۲۷ آبان ماه در تالار حافظ شیراز برگزار می‌گردد و شامل ۱۴ ساعت دوره آموزشی و هفت ساعت آزمون عملی است.

آموزش قرآن به سبک پیامبر(ص) و معصومین (ع) دانشگاهی ساختن آموزش قرآن، استاندارد کردن محتوا و مطالب آموزشی، جلوگیری از اتلاف زمان آموزشی، آموزش قابل‌درک برای همه‌ اقشار جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی و ساده‌سازی آموزش قرائت از اهداف اصلی این دوره ذکر شده است.

مربی گری این دوره را ابراهیم کرمانی نژاد مدیر کل آموزش معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده دارد و در پایان دوره گواهی حضور از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر خواهد شد.

به گفته مسئولان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ویژگی های این طرح سروسامان بخشیدن به امر قرائت قرآن بر اساس استانداردهای بین‌المللی اسلامی و هدایت و قرار دادن آن در مسیر صحیح و پذیرفته‌شده توسط علمای این علم در جهان از صدر اسلام تاکنون است.
در طرح قرآنی بشری تلاش می‌شود که امر مهم قرائت قرآن از یک فعالیت حاشیه‌ای که در گوشه مساجد و منازل تدریس می‌شود و گاهی هیچ پایه و اساس دانشگاهی ندارد و متصدیان آن مورد ارزشیابی علمی قرار نمی‌گیرند، خارج‌شده و به استانداردها نزدیک شود.

گفتنی است این طرح در سه ماه اخیر سال جاری در پنج استان کشور اجرا شده و استان فارس ششمین استان برگزار کننده دوره در سطح کشور می‌باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات