مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبر داد:
مدیرکل آموزش و پرورش فارس از تداوم اجرای طرح ملی «رحله» در سال تحصیلی جدید در مدارس فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نقل از ایکنا، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، ۲۱ شهریورماه در نشست خبری در شیراز در پاسخ به خبرنگار ایکنا در خصوص درخواست امام‌جمعه شیراز برای پیگیری سند تحول بنیادین گفت: رسانه یکی از ابزارهای تربیت است.

وی با بیان اینکه تربیت دارای ۴ رکن دولت، خانواده، رسانه و نهادهای غیردولتی اجتماعی است، رسانه را یک معلم دانست و افزود: نقد رسانه هم کمک‌کننده و هم گره‌گشاست.

عسکری در پاسخ به سؤال دیگر ایکنا درباره مباحث قرآنی، با تأکید بر اینکه قرآن اصل کار تربیتی و آموزشی است، افزود: به تربیت ۶ ساحت سند تحول بنیادین اعتقاد داریم و باید تلاش کنیم تا بستر تربیت قاری و حافظ را فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در سند تحول بنیادین دو گروه عوامل وجود دارند، یکی عوامل سهیم در تربیت و دیگری عوامل مؤثر در تربیت گفت: در عوامل سهیم ۲۰ دستگاه شناسایی کرده و با آن‌ها تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم و ذیل آن قرارداد بستیم که اخیراً نیز با شهرداری شیراز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم.

وی، یکی از نهادهایی که آموزش و پرورش فارس با آن‌ها قرارداد همکاری منعقد کرده است را مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان اعلام کرد و افزود: این کار را در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور انجام شده است تا ما هم بتوانیم به سهم خود در این زمینه نقش ایفا کنیم.

عسکری با بیان اینکه طرح ملی «رحله» در دو ماه تابستان با همکاری آموزش و پرورش در ۳۰ ناحیه و منطقه آموزش و پرورش استان اجرا شد که در آن ۲۵۰ دانش‌آموز حافظ جزء یک و ۲ قرآن کریم شدند، گفت: به یاری خدا این طرح را در طول سال تحصیلی پیش‌رو هم ادامه خواهیم داد.

اجرای برنامه‌های نماز در کلاس‌های درس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه نماز را محور اصلی تربیت دانست و افزود: امسال میزبان اجلاس سراسری نماز ویژه دانش‌آموزان خواهیم بود و بنا نداریم که این اجلاسیه تنها در برگزاری یک همایش خلاصه شود بلکه هر کلاس درس یک برنامه نماز برای خودش طراحی خواهد کرد.

وی بیان کرد: همچنین در دومین جمعه مهرماه نیز مانور سراسری حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان را در مصلاهای نماز جمعه خواهیم داشت و برنامه یکساله‌ای را در این خصوص تدوین کرده‌ایم.

عسکری باز هم درخصوص سند تحول بنیادین گفت: اجرای این سند نیاز به تشکیل قرارگاه دارد و این یکی از حلقه‌های مفقود سند است که نقشه راه اجرای آن در کل کشور خواهد بود. البته اقدامات متعددی تاکنون در راستای اجرای این سند انجام داده‌ایم و دوره‌های آموزشی مربوط به آن را نیز برگزار کرده‌ایم به طوری که اجرای سند تحول بنیادین در فارس به یک گفتمان رایج و غالب تبدیل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: برش استانی سند تحول بنیادینی که در فارس تدوین کرده‌ایم هم متحوای بیانیه گام دوم انقلاب و هم برش نقشه مهندسی فرهنگی استان است و برای اجرایی شدن آن سه مرحله را معرفی کردیم. مرحله اول ۲۶ گام استانی است که در استان ۲۶ مرحله مأموریت برای آن تعریف شده است.

وی با بیان اینکه اصل و اساس اجرای سند مدرسه است، گفت: یکی از برجستگی‌های این نوشته مدل مفهومی است که تدوین شده است و این مدل مفهومی مسیر را مشخص می‌کند.

عسکری تصریح کرد: برای اجرای این سند دو قرارگاه درون‌سازمانی و برون‌سازمانی تشکیل شده است که مدیریت قرارگاه برون‌سازی به عهده نماینده ولی فقیه در استان و جانشین ایشان هم استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش نیز به عنوان دبیر قرارگاه انتخاب شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تأکید کرد: فارس تنها استانی است که توانسته مسیر اجرای این سند را جلو ببرد و حتی آن را به شورای فرهنگ عمومی کشور نیز ارائه داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی دو موکب به نام سلمان فارسی در کربلای معلی خبر داد و گفت: این موکب به منظور خدمات‌دهی به فرهنگیان زائر در کربلا راه‌اندازی شده است و بنا داریم تا در سال‌های آتی فعالیت این موکب را استمرار دهیم و فضایی را برای اولیای دانش‌آموزان هم فراهم کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات