اختتاميه نخستین دوره طرح ملی «تحفیظ رضوی» با تجلیل از حافظان کل قرآن در جوار بارگاه منور رضوی برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نقل از آستان نیوز، مراسم اختتامیه نخستین دوره طرح ملی تحفیظ رضوی با حضور قائم مقام شورای عالی قرآن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، جمعی از مسئولان استانی و حافظان برتر قرآن سراسر کشور در سالن نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: تاکنون طرح‌های مختلف قرآنی از جمله تربیت حفاظ و اساتید قرآنی در حرم مطهر رضوی برگزار شده اما این نخستین دوره حفظ شبانه‌روزی آستان قدس رضوی بعد از انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: این طرح ملی با همکاری مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) ویژه نوجوانان و جوانان از سال گذشته آغاز به کار کرد و ۷۰۰ تن از نوجوان سراسر کشور در این طرح ثبت نام کردند که بعد از مصاحبه و برگزاری آزمون، ۴۰ تن از شرکت کنندگان  موفق به گذراندن دوره آزمایشی ۴۵ روزه با کسب نمره بالا شدند.

حجت‌الاسلام میریان با اشاره به اینکه سال گذشته زائر سرای رضوی میزبان حاملان قرآن بوده است، تصریح کرد: مکان اصلی  مرکز حفظ قرآن دارالتحفیظ رضوی، زائرسرای حرم مطهر رضوی واقع در انتهای بلوار چمن مشهد بود و کلاس‌های حفظ در حرم نورانی امام رضا(ع) برگزار شد.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه با برگزاری این طرح دوره ماندگار و طلایی در زندگی حافظان قرآن رقم خورد، تصریح کرد: حافظان نوجوان قرآن  شرکت کننده یک سال مجاور حرم مطهر رضوی و مانوس با قرآن بودند که توفیق بزرگی برای این افراد است.

حجت الاسلام میریان با بیان اینکه شرکت کنندگان این طرح سفیران خوبی برای گسترش و اشاعه آن در سراسر کشور خواهند بود، اظهار کرد: از حافظان کل قرآن کریم شرکت کننده این طرح دعوت می‌کنیم به عنوان اعضای نخستین باشگاه حافظان طرح تحفظ رضوی با مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی  همکاری داشته باشند تا دوره‌های مختلف حفظ تثبیت قرآن و دوره‌های تربیت مربی برای آنان برگزار شود.

وی یادآور شد: دومین دوره طرح تحفیظ رضوی با ثبت‌نام ۱۵۰ نفر از سراسر کشور در تابستان سال جاری در حال برگزاری است.

مشهد؛ قطب قرآنی کشور

سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم با اشاره به حدیثی از امام‌صادق(ع) «حافظ قرآنی که به آن عمل کند، با فرشتگان پیغام‎بر و نیک رفتار همنشین می‌شوند»، گفت: حافظان قرآن کریم به شرط عمل به آن، سفیران با کرامت و نیکوی الهی هستند و قرآن در قلب آن‌‌ها جای گرفته، این شرافت بی مثال است و با هیچ چیز دیگر قابل قیاس نیست.

وی با تاکید بر اینکه مشهد قطب قرآنی کشور است، تصریح کرد:  قبل از انقلاب اسلامی فضای حفظ قرآن در کشور فراهم نبود، اما در حال حاضر به برکت نظام جمهوری اسلامی، رهنمودهای مقام معظم رهبری با حمایت آستان قدس رضوی، موسسات و مراکز قرآنی و خادمان قرآن، فضای حفظ قرآن برای علاقه‌مندان به آن فراهم شده است که باید قدردان و شکرگذار این نعمت باشیم.

سرابی یادآور شد: هیچ چیز در عالم وجود ندارد که با ارزش حفظ و حمل قرآن برابری کند. حفظ قرآن و عمل به آن تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت حافظان قرآن کریم است.

در پایان این مراسم نیز از ۴۰ تن از حافظان کل قرآن تجلیل شد.

جهت مشاهده گزارش تصویری این مراسم بر روی این لینک کلیک کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات