محمد و فاطمه نوروزی کودکان خُردسال اهل فسا از توابع فارس که تا به امروز ۱۱ جزء قرآن کریم را حفظ کرده‌اند می‌گویند یادگیری قرآن باعث شده انگیزه بیشتری در درس خواندن داشته باشند و انس با قرآن را بهترین تفریح زندگی خود عنوان می‌کنند.

این دو خواهر و برادر که نزدیک به ۱ سال است با هم قرآن حفظ می‌کنند به گفته خودشان در یادگیری به یکدیگر کمک می‌کنند و نزدیک به ۸ ساعت از شبانه روز را صرف یادگیری قرآن می‌کنند.

این دو کودک علاقمند به قرآن که حفظ خود را زیر نظر مرکز تخصصی حفظ مشکات وابسته به بیت الاحزان دنبال می‌کنند از پدر و مادرشان که خود حافظ کل قرآن کریم هستند به عنوان الگوهای خود یاد می‌کنند.

آرمان نوروزی پدر این کودکان در ۱۶ سالگی و فرشته خسروی مادر آنها در ۱۲ سالگی حافظ کل قرآن کریم شده‌اند.

این خواهر و برادر خردسال آرزو دارند در کوتاه‌ترین زمان ممکن حافظ قرآن شوند و در حوزه تحصیل نیز به مدارج بالا دست یابند.

به اعتقاد این دو، یادگیری قرآن از سوی کودکان بهترین خدمت به کشور است و فراگیری قرآن خللی در درس خواندن یک دانش آموز ایجاد نمی‌کند.

محمد و فاطمه نوروزی که به ترتیب ساله ۱۰ و هشت ساله هستند از قرآن به عنوان بهترین الگوی نوجوانان مسلمان یاد می‌کنند و می‌گویند شیرین ترین لحظات عمرشان زمانی است که قرآن حفظ می‌کنند.

گفتنی است مرکز حفظ تخصصی خواهران مشکات وابسته به موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان که از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است تاکنون بیش از ۶۰ حافظ قرآن را در سطوح مختلف تربیت کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
4 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

احسنت بر این دو نوجوان عزیز و والدین بزرگوارشان ان شاء ﷲ در پناه قرآن و اهل بیت علیهم السلام باشند.

سلام ودرود براین خانواده که این چنین بچه هائی رابا تشویق وتربیت صحیح آنهاراحافظ قرآن میکنند ومن به اینها ماشاء الله الله

سلام ودرود برخانواده وپدروماد این دو فرزندکه بچه هاشون بهترین تربیت رامیکنند الهی سالم وزنده باشند فدات

دورد بر همچون پدر مادرهایی که واقعا بچه‌های خوبی تحویل جامعه میدهند