دبیر ستاد طرح ملی رحله خبر داد:
حجت الاسلام هادی سیاری دبیر ستاد طرح ملی رحله از آغاز نام نویسی هشتمین دوره این طرح ملی خبر داد

حجت الاسلام هادی سیاری دبیر ستاد طرح ملی رحله گفت ثبت نام هشتمین دوره طرح ملی رحله از امروز دهم اردیبهشت ماه آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان سیاری در این باره گفت: طرح ملی رحله ویژه برادران ۱۴ تا ۲۲ سال مجرد است و تسلط به روخوانی و روانخوانی نیز جزء شرایط اساسی آن است.

سیاری گفت: طرح ملی رحله که از اواسط تیرماه آغاز می‌شود شامل حفظ سوره مبارکه بقره و جزء سی ام قرآن کریم می‌باشد و داوطلبانی که برای بار دوم شرکت می‌کنند ضمن تثبیت محفوظات اجزاء جدید را خواهند آموخت ضمن اینکه مدت طرح رحله هم ۴۷ روز است.

وی افزود: طرح ملی رحله در ۱۲ استان و ۴۱ شهر، شهرستان و روستا اجرایی می‌شود و با توجه به بهبود شرایط همه‌گیری کرونا در کشور انتظار استقبال مناسبی از طرح می‌رود.

دبیر ستاد طرح ملی رحله اضافه کرد: شهریه طرح رحله در مراکز مختلف متفاوت است اما حداقل شهریه ۵۰۰ هزار و حداکثر آن ۲ میلیون تومان است که البته با توجه به مردمی بودن مؤسسه و عدم وابستگی به کمک‌های دولتی، نیاز به حضور خیرین و نیک اندیشان هم وجود دارد و هر گامی که در مسیر نشر قرآن کریم برداشته شود علاوه بر اینکه ما را در خدمت رسانی بهتر یاری می‌کند بهترین توشه معنوی است.

این حافظ قرآن کریم در پاسخ به این پرسش که چرا امکان ثبت نام رحله برای خواهران وجود ندارد گفت: طرح ملی رحله در حال حاضر ویژه برادران است و علت عدم نام نویسی از خواهران فراهم نبودن زیرساخت های لازم است که البته امیدواریم با به‌وجود آمدن شرایط مناسب در سال‌های بعد امکان نام نویسی بانوان گرامی نیز فراهم گردد.

وی اضافه کرد : طرح ملی رحله با همکاری معاونت قرآن عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز قرآن و عترت حوزه های علمیه کشور اجرایی می‌شود و علاقمندان می‌توانند به منظور کسب اطلاع بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نشانی beytolahzan.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۰۷۱۵۳۲۸۴۶۰۰ تماس بگیرند.

حجت الاسلام سیاری افزود: انتظاری که از علاقمندان داریم ثبت نام در موعد مقرر است هر چند امکان تمدید مهلت زمان نام نویسی نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است طرح ملی رحله در هفت سال گذشته به صورت مداوم برگزار شده است و در این مدت بیش از ۷۰۰۰ جوان و نوجوان ۱۴ تا ۲۲ ساله حافظ بخش‌هایی از قرآن کریم شده‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت نام نویسی بر روی این لینک کلیک نمایند.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات