مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان استهبان فارس گفت: فعالیت‌های این مؤسسه در نقاط مختلف کشور گسترده شده و تربیت قرآن‌آموزان در خارج از مرزها دنبال می‌شود اما برای تقویت نشر آموزه‌های کلام وحی در سراسر جهان خواهان حمایت بیشتر مسئولان هستیم.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان اظهار کرد: به اعتقاد من هر گامی که در مسیر ترویج قرآن و تکریم اهل بیت (ع) برداشته می‌شود خود اقدامی فرهنگی است و باید آن را ارج نهاد و مؤسسه بیت الاحزان علاوه بر مسئولیتی که در حوزه نشر قرآن کریم برای خود تعریف کرده است سایر فعالیت های فرهنگی را نیز دنبال می کند.

مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان ادامه داد: به عنوان مثال تشکیل تیم های ورزشی خود اقدامی فرهنگی است که به دنبال تحقق آن هستیم و در صورت رفع موانع عمدتاً مالی در آینده‌ای نزدیک آن را دنبال خواهیم.

شاهسونی افزود: ما باید به یکی از مؤسسه‌های پیشرو نشر آموزه های قرآن کریم در جهان اسلام مبدل شویم و این ظرفیت را درون خودمان می بینیم، آرزوی ما این است روزی برسد که همه مسلمانان دنیا با آموزه‌های قرآن آشنا شوند روندی که می تواند زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) را نیز فراهم کند.

 

فعالیت در خارج از مرزهای کشور

این مسئول گفت: هر چند مرکزیت مؤسسه بیت الاحزان در روستای ماهفرخان استهبان است اما به برکت قرآن دامنه فعالیت ما بسیار گسترده  شده است و افزون بر ایران فعالیت این مؤسسه در خارج از مرزهای کشور نیز وجود دارد.

شاهسونی بیان کرد: ما در کشورهایی از جمله عراق، لبنان، هندوستان و حتی آمریکا نیز شعبی دایر کرده ایم و به دنبال نشر آموزه های کلام وحی در سراسر جهان هستیم. رویه‌ای که البته نیاز به تقویت و گسترش دارد. در واقع در این مسیر خواهان حمایت بیشتر مسئولان هستیم.

شاهسونی بیان کرد: موسسه قرآنی بیت الاحزان استهبان با ده‌ها مرکز و شعبه در داخل و خارج کشور گام های ارزنده ای در مسیر نشر آموزه های قرآن کریم برداشته است اما چون در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی به شیوه مطلوب عمل نکرده ایم بازخورد مطلوبی بدست نیاورده‌ایم.

وی افزود: این موسسه که از سال ۱۳۷۵ فعالیت می‌کند قریب ۲۴۰۰ حافظ کل قرآن، نزدیک به ۶۰ هزار حافظ اجزاء قرآن را تربیت کرده و  بیش از ۱۴ مرکز شبانه روزی و ۱۸۶ شعبه قرآنی در سراسر کشور دارد همچنین تربیت دهها مربی و استاد قرآنی و کسب عناوین مختلف سراسری در سابقه کاری ما دیده میشود که خود گواهی مهم در عملکرد موسسه بیت الاحزان محسوب می‌شود.

او گفت: نیاز به اغراق نداریم، اگر عملکرد خودمان را به شیوه ای مناسب پوشش رسانه ای دهیم و به اطلاع مردم برسانیم ثمرات خوبی عایدمان می‌شود و می‌توانیم گامی مهم در مسیر اهداف والای نظام و ۱۰ میلیون حافظ قرآن مد نظر مقام معظم رهبری برداریم.
شاهسونی ادامه داد: به استناد آمار و ارقام این موسسه گام‌های بسیاری در مسیر نشر کلام وحی برداشته است اما باید اعلام کنم تا به امروز تنها به چند درصد از اهداف مدنظر خود رسیده‌ایم.

 

نقش مهم فضای مجازی در پیشبرد فعالیت‌های بیت الاحزان

مدیر موسسه بیت الاحزان به نقش مهم فضای مجازی در پیشبرد اهداف خود نیز اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم در سطح کلان به فضای مجازی بنگریم واقعیت این است عملکرد مطلوبی نداشته‌ایم و از این فضا به نحوی که شایسته است بهره نبرده‌ایم.

شاهسونی یادآور شد: ما در فضای مجازی زمانی می‌توانیم موفق باشیم که از فضای حقیقی آورده‌هایی ملموس داشته باشیم به عبارت بهتر از عملکرد قابل دفاعی برخوردار باشیم، خوشبختانه بیت الاحزان از این ظرفیت برخوردار است اما نیاز به هدایت، آموزش و فرهنگ سازی داریم. ما باید با نگاه جدی‌تری به این محیط و نقش خطیرش در جهان امروزی بنگریم.

 

تأسیس شبکه اینترنتی و تلویزیونی در گرو برطرف شدن مشکلات مالی 

او در پاسخ به این پرسش که آیا به تأسیس شبکه اینترنتی و تلویزیونی در راستای معرفی این مؤسسه فکر می‌کند گفت: اگر محدودیت های مالی ما برطرف شود ظرفیت این کار را داریم.‌ این مؤسسه پتانسیل بسیاری دارد. همچنین ما اگر می‌خواهیم در سطح بین المللی دیده شویم باید این هدف را به صورت جدی دنبال کنیم. اما در این مسیر توجه ویژه دولت و مسئولان را می‌خواهیم.

 

برنامه‌های ماه رمضان

وی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان، در رابطه با برنامه‌های مؤسسه بیت الحزان حضرت زهرا (س) در این ماه گفت: افزون بر جلسات جزء خوانی و محافل انس با قرآن که جزو برنامه‌های روزمره ما به شمار می‌روند، ثبت نام دوره‌های یک ساله حفظ قرآن و طرح رحله مؤسسه نیز از اردیبهشت ماه شروع می‌شود و از حضور جوانان و نوجوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله که علاقمند به حفظ قرآن کریم هستند استقبال می‌کنیم ضمن اینکه طرح افطاری و کمک به نیازمندان را نیز همانند سال‌های قبل دنبال می‌کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات