حجت الاسلام شاهسونی در گفت و گو با ایکنا:
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی مطمئن‌ترین راه در جهاد تبیین را تبیین توسط آیات و آموزه‌های قرآنی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در ادله‌ای که برای بحث تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور دارند، بیان می‌کنند اگر ۱۰ میلیون حافظ داشته باشیم، کشورمان تبدیل به یک کشور نفوذناپذیر خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین به نقش قرآنیان در این عرصه اشاره کرد و گفت: در بحث جهاد تبیین دو راهکار اساسی داریم که عموماً در صحبت‌های رهبر معظم انقلاب وجود دارد.

وی افزود: اینکه بحث تهاجم دشمن را تشریح کنیم و در مقابل آن جهاد تبیین داشته باشیم، دو راهکار برای مقابله با این شبیخون فرهنگی داریم. یکی اینکه دشمن حمله کند و بعد ما آن را درمان کنیم و افرادی که در این شبیخون دچار آسیب و تزلزل اعتقادی و اخلاقی شده‌اند را پیدا و درمان کنیم که کار بسیار سخت و دشواری است.

شاهسونی با بیان اینکه به نظر می‌رسد منظور رهبر معظم انقلاب از جهاد تبیین، پیشگیری است، یعنی قبل از اینکه دشمن بخواهد به ما حمله کند، افرادمان را بیمه و واکسینه کنیم، گفت: جهاد تبیین به بحث واکسینه جامعه، جوانان و خانواده‌ها در مقابل یورش دشمن بازمی‌گردد. اگر بتوانیم افراد جامعه را در مقابل یورش‌های فرهنگی دشمن واکسینه کنیم که تأثیرپذیر نشوند بلکه خودشان هم به دشمن حمله کننده باشند، قطعاً حمله دشمن خنثی خواهد شد.

وی مطمئن‌ترین راه در جهاد تبیین را تبیین توسط آیات و آموزه‌های قرآنی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در ادله‌ای که برای بحث تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور دارند، بیان می‌کنند اگر ۱۰ میلیون حافظ داشته باشیم، کشورمان تبدیل به یک کشور نفوذناپذیر خواهد شد و آیا این نفوذناپذیر بودن، همان هدف جهاد تبیین نیست یعنی با تربیت حافظان قرآن می‌توانیم به قدرت و توانی برسیم که دشمن نتواند بر ما نفوذ اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی حتی اقتصادی و سیاسی کند.

شاهسونی با تأکید بر اینکه قطعاً راهکار اصلی جهاد تبیین قرآن است و ترویج فرهنگ قرآنی به معنای اعم و حفظ قرآن به معنای اخص، گفت: وقتی بیانات رهبر معظم انقلاب را کنار هم قرار می‌دهیم، این مفهوم کاملاً برداشت می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات