مدیرکل دفتر آموزش، برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌ها از اجرای طرح پالایش اعضا فعلی و ثبت نام متقاضیان جدید عضویت در صندوق اعتباری هنرخبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراهیم کرمانی نژاد، مدیرکل دفتر آموزش، برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌ها از آغاز اجرای طرح پالایش اعضا فعلی و ثبت نام متقاضیان جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر در هفته آینده خبر داد.

وی در خصوص اهداف اجرای این طرح گفت:  پس از اعلام صندوق اعتباری هنر مبنی بر لزوم بررسی مجدد و انجام پالایش کلیه اعضاء صندوق اعتباری هنر، معاونت قرآن و عترت نیز به عنوان متولی فعالان حوزه قرآن و عترت، اقدام به برنامه ریزی جهت انجام طرح پالایش ۱۰ هزار فعال قرآنی عضو صندوق نموده است. به همین منظور در گام نخست و پس از انجام بررسی های کارشناسی و اخذ نظرات اساتید این حوزه، آیین نامه پیشین بیمه فعالان قرآنی مورد بازنگری قرار گرفت و در نهایت آیین نامه جدید با عنوان «آیین نامه عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر» تدوین گردید.

مدیرکل دفتر آموزش، برنامه ریزی و توسعه مشارکتها بیان کرد : براساس این آیین نامه فعالان قرآن و عترت در ۱۰ گروه اصلی دسته بندی گردیدند که عناوین آنها عبارت است از:

گروه اول:  قاریان و مُرتّلان قرآن کریم

گروه دوم: حافظان قرآن کریم

گروه سوم: حافظان کل نهج البلاغه و یا صحیفه سجادیه

گروه چهارم: اساتید، مدرسان و مربیان قرآن و عترت

گروه ششم:  خادمان، چهره­ها و پیشکسوتان قرآن کریم

گروه پنجم: مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت

گروه هفتم:  داوران مسابقات قرآن کریم

گروه هشتم: فعالان حوزه آواها و نغمات دینی

گروه هشتم: فعالان حوزه آواها و نغمات دینی

گروه نهم: طراحان و تولیدکنندگان سامانه و نرم افزارهای قرآن و عترت

گروه دهم:  مفسّران، مترجمان، پژوهشگران و مصحّحان قرآن کریم

کرمانی نژاد گفت : بر این اساس طرح کلیه فعالان قرآن و عترت عضو صندوق می بایست از روز یکشنبه اول اسفند ماه با مراجعه به سامانه حمد به آدرس qia.ir اقدام به ثبت نام مجدد بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در «آیین نامه عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر» نمایند.

مدیرکل دفتر آموزش، برنامه ریزی و توسعه مشارکتها  دربخش دیگری ازسخنان خوداز بررسی درخواست متقاضیان جدید عضویت در صندوق خبرداد و گفت: بر اساس رایزنی های صورت گرفته با مدیران صندوق اعتباری هنر، همزمان با انجام پالایش و با توجه به احتمال حذف برخی از افرادی که دیگر در حوزه قرآن و عترت فعالیتی ندارند، ثبت متقاضیان جدید عضویت در صندوق نیز انجام خواهد شد تا با هماهنگی صندوق، جایگزین افراد فوق الذکر بشوند.

«آیین نامه عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر» را می توانید از اینجا دریافت و مطالعه نمایید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات