مراسم افتتاحيه سيزدهمين دوره حفظ تخصصی يك ساله کل قرآن کریم ساعت 8 صبح روز، دوم مردادماه با حضور 300 داوطلب رشته حفظ کل قرآن در سالن شمس اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان استهبان برگزار شد.

جشن افتتاحیه‌ سیزدهمین دوره حفظ تخصصی یک ساله کل قرآن کریم صبح روز، دوم مردادماه ساعت ۸ با حضور ۳۰۰ داوطلب رشته حفظ کل قرآن از میان ۲۷ استان و همچنین محمدعلی خواجه‌پیری، مشاور وزیر ارشاد اسلامی و مدیر اسبق مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور در سالن شمس استهباناتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان استهبان برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله‌ مجید توسط یکی از قاریان قرآن مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) آغاز شد و در ادامه مشاور وزیر ارشاد اسلامی طی سخنانی پیرامون قرآن و اهمیت حفظ قرآن کریم مواردی را بیان کرد.

این فعال قرآنی در ادامه هدف از حفظ قرآن را ترویج هماهنگ آموزش قرآن‌ کریم در سطح کشور دانست و افزود: حافظ قرآن نباید به دنبال کسب مقام و منزلت از سوی مخاطبان خود باشد، بلکه هدف از حفظ قرآن تذهیب نفس و الگو شدن برای عموم مردم جامعه است.

این فعال قرآنی تأکید کرد: حفظ قرآن دلیل بر به کمال رسیدن انسان است و باید یادآور شد که حفظ قرآن یکی از راهبردهای مهم انس با قرآن میان آحاد مردم به خصوص جوانان است البته ناگفته نماند حافظانی بودند که با وجود حافظ قرآن بودن نیز نوانستند بین حق و باطل مرزی قرار دهند.

لازم به ذکر است که در ادامه سخنرانی مدیر اسبق مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور، امام‌جمعه شهرستان استهبان در رابطه با جایگاه قرآن مطالبی را ارائه کرد که از جمله مهم‌ترین مباحث عنوان شده وی می‌توان به قرآن کتاب معجزه زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد.

امام جمعه شهرستان استهبان در بخشی از سخنان خود به آثار و فوائد دنیایى و آخرتى قرائت قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن، کلام خداست و خواندن سوره‌های این کتاب آسمانی فضیلت و ثواب زیادی در پی دارد بنابراین لازم است تا مراکزی همانند مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در سطح کشور راه‌اندازی و به بسط و گسترش فرهنگ قرآنی بپردازند.

همچنین در ادامه از مریم مسرور و زکیه شاهسونی، معلمان رشته حفظ قرآن مدرسه شبانه‌روزی فاطمیه شهرستان استهبان تجلیل به عمل آمد سپس یکی از قاریان مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به مدت ۲۰ دقیقه به تلاوت قرآن پرداخت.

یادآور می‌شود، مراسم افتتاحیه حفظ تخصصی یک ساله قرآن ساعت ۱۱ با پرسش و پاسخ میان شرکت‌کنندگان از ۲ حافظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به پایان رسید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات