در آستانه سالروز شهادت شهید سلیمانی در کرمان:
فاز اول مجتمع قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وابسته به مؤسسه بیت الاحزان در آستانه سالروز شهادت این شهید عزیز در کرمان افتتاح خواهد شد

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان از افتتاح مجتمع قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وابسته به مؤسسه بیت الاحزان در آستانه سالروز شهادت این شهید عزیز در کرمان خبر داد.

وی در خصوص نحوه شکل گیری این مجتمع گفت: حدود سه سال پیش با پیگیری یکی از خیر اندیشان کرمان قطعه زمینی به مساحت حدود سه هزار متر مربع در منطقه کوهپایه در ۳۵ کیلومتری شهر کرمان وقف راه اندازی فعالیت‌های قرآنی مؤسسه بیت الاحزان گردید و کلنگ زنی ساختمان مرکز شبانه روزی حفظ یکساله قرآن کریم در این قطعه زمین انجام شد. به دلیل همه گیری کرونا در دو سال گذشته روند ساخت کمی کند شد اما الحمدلله با پیگیری خیر و بانی این مرکز فاز اول این مجتمع یعنی چهاردهمین مرکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم بیت الاحزان در تاریخ ۱۰ دی ماه در آستانه سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح خواهد شد.

جلسه بانیان مرکز شهید سلیمانی کرمان در مرکز مدیریت بیت الاحزان

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان این که این مجتمع اولین مجتمع قرآنی بیت الاحزان می‌باشد خاطر نشان کرد: زیربنای ساختمان مرکز شبانه روزی که افتتاح خواهد شد ۸۰۰ متر مربع است.

مراسم افتتاحیه فاز اول ۱۰ دی ماه

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به برنامه‌های مراسم افتتاحیه گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در روز پنجشنبه ۹ دی ماه مسابقه حفظ قرآن کریم در مقاطع ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن با حضور حافظان برادر از نواحی عمدتاً جنوب و جنوب شرق کشور در کرمان برگزار می‌گردد. صبح جمعه ۱۰ دی ماه حافظان و قاریان به همراه مسئولان و مدیران در مراسم میثاق با شهدا در گلزار شهدای کرمان حاضر شده و به مقام شامخ شهدای والا مقام به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش شهید پورجعفری ادای احترام می‌کنند. پس از آن برنامه افتتاحیه در منطقه کوهپایه و محل مجتمع شهید سلیمانی آغاز خواهد شد که طی آن تعدادی از قاریان و حافظان کشوری و بین المللی به اجرای برنامه می‌پردازند. از مسئولان کشوری هم جهت سخنرانی در این مراسم دعوت شده است و در پایان نیز از نفرات برتر مسابقه  با اهدای هدیه تجلیل خواهد شد.

بازدید از مراحل ساخت مجتمع شهید سلیمانی کرمان

حجت الاسلام شاهسونی با اشاره به این که این مجتمع در ابتدای کلنگ زنی به نام شهدای کوهپایه نام گذاری شده بود گفت: با توجه به شهادت سردار سلیمانی که خود از خطه کرمان بودند، بانیان این مجتمع با افتخار تصمیم گرفتند این مجتمع را به نام سردار دلها مزین کنند. بر همین اساس طی نامه نگاری‌های صورت گرفته با ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی، برنامه افتتاحیه این مجتمع قرآنی که در آستانه سالروز شهادت آن شهید انجام خواهد شد به صورت رسمی در زمره برنامه‌های ستاد گنجانده شده است.

مجتمع شامل ۵ فاز خواهد بود

مدیر مؤسسه قرآنی بیت الاحزان از برنامه ریزی جهت راه اندازی فاز‌های بعدی این مجتمع خبر داد و گفت: تاکنون علاوه بر زمین وقفی حدود دو هکتار زمین در اطراف آن با حمایت های خیرین خریداری شده است و در حال رایزنی جهت خرید یا اهدای زمین‌های اطراف هستیم که ان شاء الله پیش بینی ما تأمین ۳ الی ۴ هکتار زمین جهت راه اندازی فازهای مختلف این پروژه بزرگ قرآنی در کرمان خواهیم بود.

وی در تشریح فازهای بعدی گفت: طی برنامه ریزی انجام شده فاز ۲ این مجتمع طرح رویش‌های مکتب شهید سلیمانی خواهد بود، با این توضیح که با رایزنی با نهادهایی مثل آموزش و پروش، حوزه‌های علمیه و پادگان‌های آموزشی، دوره‌های کوتاه مدت سه روزه در این مجتمع برگزار خواهیم کرد. این دوره ها شامل حفظ سوره‌های نسبتاً کوچک قرآن همراه با تفسیر و بیان احکام و برنامه های جانبی دیگر همچون روایتگری توسط همزمان شهید سلیمانی و مدافعان حرم خواهد بود که در طول سال به تناوب برگزار می‌گردد. فاز سوم برگزاری طرح تثبیت قرآن کریم جهت حافظان کل قرآن به طور ثابت در این مجتمع خواهد بود، فاز چهارم راه اندازی شعبه ای از دانشسرای باقرالعلوم(ع) جهت آماده سازی حافظان کل به منظور شرکت در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث می‌باشد و در فاز پنجم هم برنامه راه اندازی حوزه علمیه قرآن محور در این مجتمع با همکاری و کسب اجازه از امام جمعه محترم کرمان را خواهیم داشت.

بازدید از مراحل ساخت مرکز شبانه روزی شهید سلیمانی کرمان

حجت الاسلام شاهسونی با اشاره به این که منطقه کوهپایه از مناطق خوش آب و هوا در اطراف کرمان می‌باشد گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته این مجتمع شامل تمامی امکانات رفاهی از جمله استخر، سالن فوتسال و فضای سبز نیز خواهد بود که در آینده و به مرور به مجتمع اضافه می‌گردد. امیدواریم که به برکت خون شهید سلیمانی و عنایات قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) این مجتمع که یکی از بزرگترین مجتمع های قرآنی جنوب و جنوب شرق کشور است طبق برنامه ریزی ها به یکی از قطب‌های قرآنی کشور و جهان اسلام تبدیل گردد و شاهد گسترش روز افزون فرهنگ قرآن کریم در سطح جامعه باشیم.

اشتراک در
اطلاع از
1 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

لطفا برای بانوان رو هم راه اندازی کنید

آخرین ویرایش1 سال پیش توسط یا مهدی