هفتمین دوره طرح جامع تربیت معلم قرآن کریم با حضور قریب به 50 نفر از حافظان کل قرآن کریم از سراسر کشور از فردا به مدت 20 روز در بیت الاحزان شعبه مبارک آباد از توابع شهرستان قرآنی استهبان یرگزار می شود.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) سرکار خانم شاهسونی، مسئول آموزش مؤسسه گفت: برگزاری طرح جامع دوره تربیت معلم قرآن کریم ویژه حافظان کل قرآن، یکی از برنامه‌های شاخص این مؤسسه در آذرماه‌ است که امروز از ثبت نام کندگان مصاحبه به عمل می آید و در صورت قبولی وارد دوره ۲۰ روزه خواهند شد.

شاهسونی افزود: با توجه به اهمیت آموزش مباحث تخصصی در حوزه قرآن کریم به مربیان و قرآن‌آموزان و همچنین لزوم توجه به روش‌های جدید در آموزش حفظ آیات کلام وحی به اقشار مختلف جامعه، مؤسسه بیت الاحزان دوره‌هایی را در همین راستا برگزار می کند.

این کارشناس قرآنی با اشاره به این‌که شرایط ویژه‌ای برای شرکت‌کنندگان در این دوره تربیت معلم در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: حفظ کل قرآن کریم و همچنین دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر، مهم‌ترین شرایطی است که شرکت‌کنندگان در این دوره باید دارا باشند.

وی همچنین در پایان یادآور شد: اساتید این دوره تربیت معلم از اساتید برجسته مؤسسه بوده و در پایان برگزاری دوره نیز مدرک معتبر از سوی مؤسسه بیت الاحزان به آنان اعطا خواهد شد.

گفتنی است مباحثی چون: آشنایی با روش کلاس داری حفظ، آموزش روخوانی، روان خوانی، تجوید، صرف و نحو، احکام، اخلاق و تاریخ قرآن در این مرحله تدریس می شود و مرحله دوم حدود یک ماه پس از پایان این دوره برگزار خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات