علیرضا بیگی کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پی حضور علیرضا شاهسونی در کمیسیون فرهنگی مجلس، از موسسه بیت الاحزان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، علیرضا بیگی کارشناس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در پی حضور علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در کمیسیون فرهنگی مجلس، روز گذشته ۲۹ شهریور ماه از این موسسه بازدید کرد.

وی در این سفر از مرکز شبانه روزی حضرت زینب کبری(س) ویژه خواهران و دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) در نی‌ریز و از بیت الاحزان شعبه استهبان، حوزه علمیه قرآنی حضرت معصومه(س) ویژه خواهران و مرکز شبانه روزی حفظ یکساله حضرت امام حسن مجتبی (ع) ویژه برادران در استهبان بازدید و در جریان فعالیت‌های مؤسسه قرار گرفت.

در این بازدید حجت الاسلام علیرضا شاهسونی به تبیین فعالیتهای قرآنی موسسه پرداخت و گزارشی از عملکرد چندین ساله موسسه ارائه نمود. وی با اشاره به کمبود مصوبات مورد نیاز جهت پیشبرد اهداف و ارتقاء فعالیت‌های قرآنی، به ضرورت ورود مجلس شورای اسلامی به عرصه قانونگذاری با رویکرد توجه به قرآن و انس بیشتر جامعه با قرآن کریم اشاره کرد و خواستار پیگیری فرامین مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم از طریق مجلس شورای اسلامی گردید.

عضو شورای توسعه فرهگ قرآنی کشور افزود: در حال آماده کردن طرحی جامع در این خصوص و ارائه آن به مجلس شورای اسلامی هستیم تا با همکاری مجلس انقلابی و دولت مردمی شاهد جهش ملموس در فعالیت‌های قرآنی کشور باشیم.

علیرضا بیگی نیز به اهمیت انس با قرآن کریم و به‌خصوص حفظ قرآن و نقش موثر این کتاب هدایت در پرورش مسئولین و نیروهای متعهد و کارآمد اشاره نمود و اذعان داشت: هر چقدر به فعالیت‌های قرآنی بها دهیم از رشد و بالندگی بیشتری در عرصه های مختلف برخوردار خواهیم شد.

در حاشیه این دیدار امین افشارنیا سرپرست روابط عمومی موسسه با اشاره به نظرات و ایده هایی که توسط کاربران و فعالین قرآنی از طریق فضای مجازی و سایر راههای ارتباطی با روابط عمومی موسسه در میان گذاشته شده است، از کارشناس مجلس خواست تا با ارائه این نظرات به مسئولین مربوطه در مجلس شورای اسلامی، زمینه ارتقاء جایگاه قرآن کریم و فعالیتهای قرآنی و رفع مشکلات اهل قرآن در مسائلی همچون معیشت، بیمه، مسکن، اشتغال و سایر زمینه ها فراهم شود.

قابل ذکر است بر اساس برخی از آمارهای رسمی تعداد حافظان قرآن کریم در کشور اسلامی ما کمتر از یک درصد جمعیت کشور است و این در حالی است که در برخی از کشورها این عدد به بیش از ۳۰ درصد هم می رسد؛ این در حالی است که همین تعداد اندک از حافظان و فعالان قرآن کریم نیز از هیچ صنف و یا نهاد حمایتی خاصی برخوردار نیستند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات