بخشدار رونیز استهبان با اشاره به استقرار مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) و قرآن‌آباد ایران در این بخش گفت: این بخش به‌عنوان قطب قرآنی استان فارس و یکی از قطب‌های قرآنی کشور معروف است.

محمدرضا ابراهیمی، بخشدار رونیز استهبان امروز، پنجم خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های گسترده قرآنی در این بخش گفت: با توجه به استقرار مرکزیت مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (سلام اللهعلیها) به‌عنوان یکی از بزرگ ترین مؤسسه‌های قرآنی کشور و وجود تنها مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن در آن، این بخش به‌عنوان  قطب قرآنی استان فارس و کشور معروف است.

وی افزود: این مؤسسه قرآنی که مرکزیت آن در دهستان خیر بخش رونیز است تاکنون موفق به افتتاح بیش از ۱۳۰ شعبه قرآنی در مناطق مختلف استان فارس و برخی استان‌های کشور شده که افتخاری برای استان فارس و شهرستان استهبان به‌شمار می‌رود.

ابراهیمی با بیان اینکه مهم‌ترین نقطه قوت این مؤسسه قرآنی توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در روستاهای محروم بوده است، گفت: امیدواریم با بهره‌گیری از تعالیم قرآنی روز به روز فرهنگ ناب اسلام محمدی (صلی الله علیه و آلهو سلم) را در روستاها ترویج دهیم تا در پایان سال شاهد رشد بیش از پیش مسائل فرهنگی در این منطقه باشیم.

بخشدار رونیز استهبان ادامه داد: سال گذشته نیز در راستای اشاعه فرهنگ ناب انقلاب و زنده نگه‌داشتن جشن پیروزی انقلاب، جشن‌های ویژه انقلاب را با همکاری دهیاری‌ها در تمام روستاهای بخش برگزار کردیم تا نسل امروز ما نیز با انقلاب بیشتر آشنا شود.

این مقام مسئول گفت: همچنین اواخر سال گذشته به‌منظور زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ شهید و شهادت، مراسم تجلیل از خانواده شهدا را برگزار کردیم و معتقدیم شهدا رفتند تا با شهادت خود زمینه را برای زندگی ما فراهم کنند.

ابراهیمی تأکید کرد: در زمینه مدیریت جهادی نیز با تلاش شبانه‌روزی و حضور در جمع مردم مناطق روستاها و رفع مشکل مردم امیدواریم بتوانیم در راستای نام سال نیز قدم‌های سازنده برداریم.

بخشدار رونیز استهبان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اولویت‌های مهم این بخشداری را ساخت و تکمیل ساختمان‌های دهیاری و بوستان‌های روستایی و همچنین ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی عنوان کرد.

ابراهیمی افزود: در این راستا در حال حاضر ساخت ساختمان دهیاری روستای محمدآباد در دست اجرا و ساختمان دهیاری روستاهای ماهفرخان و گرده نیز به پایان رسیده است. ساخت ساختمان دهیاری روستای سهل‌آباد و برخی از روستاهای دیگر نیز که فاقد ساختمان دهیاری هستند در دستور کار قرار گرفته و این مهم به‌زودی محقق می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت بوستان‌های روستایی اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز با هدف ارتقای فرهنگ روستایی و غنی‌سازی فراغت کودکان بوستان‌های روستایی ساخته می‌شود. در بخش ساخت بوستان روستایی نیز اعتباراتی ویژه پیش‌بینی شده است و امیدواریم که به‌همت دهیاران روستاها این مهم نیز محقق شود.

بخشدار رونیز استهبان همچنین به سال فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره و اظهار کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی و اشاعه موضوع‌های فرهنگی به‌ویژه فرهنگ قرآنی با جدیت تمام در این بخش در حال پیگیری است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات