در راستای گسترش فعالیت های قرآنی در مناطق محروم طی چند روز گذشته مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان و هیئت همراه، از شعبه های مؤسسه در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان و کرمان بازدید کردند.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بیت الاحزان طی ۴ روز گذشته مدیر مسئول مؤسسه و هیئت همراه، از مناطق محروم رحمت آباد، فهرج، جهان آباد، اسلام آباد (رودبار جنوب)، قلعه گنج، منوجان، حسن آباد کنار، نرماشیر، زاهدان، زهک، هیرمند، زابل، بزمان، دلگان، چاه خدا بخش، حسین آباد بالا و چاه کیچی در استان کرمان و سیستان و بلوچستان بازدید و به بررسی مشکلات موجود پرداختند.

در این سفر ۴ روزه دکتر خواجه پیری، رئیس اسبق مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور، آقای اردستانی، مسئول کارگروه قرآنِ بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء (عجل الله فرجه) نیز از نزدیک با فعالیت های مؤسسه بیت الاحزان آشنا شدند.

به گفته حجت الاسلام شاهسونی، مدیر مؤسسه، توجه مسئولان دولتی و خیراندیشان نسبت به مناطق محروم، از گذشته بیشتر شده و این مهم نشان از اهمیت توجه به مسائل فرهنگی در مناطق محروم است؛ البته ذکر این نکته ضروری است که با توجه به تبلیغات گسترده و فعالیت های فرهنگی وهابیت در سال های اخیر در بخشی از مناطق مرزی و محروم، مسئولین و خیراندیشان می بایست بیش از پیش به این مهم رسیدگی کنند.

با توجه به اولویت بیت الاحزان جهت فعالیت های قرآنی و فرهنگی در مناطق محروم بحمدالله تا کنون بیش از ۱۵ شعبه در این مناطق تأسیس گردیده و مشغول به فعالیت می باشند.

اولین و موفق ترین شعبه راه اندازی شده در مناطق محروم، بیت الاحزان شعبه شهرستان دلگان در استان سیستان و بلوچستان می باشد که با تلاش و پشتکار چند تن از معلمان مهاجر – از حافظان مدرسه شبانه روزی برادران – در سال ۸۶ تأسیس و پس از آن ۱۱ شعبه دیگر نیز راه اندازی گردید. هم اکنون ۲۰ حافظ کل و معلم قرآن در این شعب مشغول به تدریس قرآن و تربیت حافظان کل قرآن کریم می باشند.

با توجه تربیت ۲۰ نفر از اهالی بومی شهرستان دلگان و تجلیل از سرکار خانم سبزیان (مدیر فعلی شعبه دلگان) به عنوان مدیر برتر قرآنی در پنجمین همایش مدیران برتر قرآنی کشور در تیرماه سال جاری این شعبه از بهترین نمونه های کار آفرینی قرآنی نیز محسوب می گردد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات