درحالی که مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام رضا(ع) شهر مراغه هنوز منتظر کمک برای فعالیت در سال جدید است، با همت خیران دیگر شهر‌ها چهار مدرسه شبانه‌روزی جدید از امسال به تربیت حافظان قرآن می‌پردازند.

 

به گزارش روابط عمومی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به نقل از خبرگزاری فارس؛ با همت خیران نیک‌اندیش و مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، چهار مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم از ابتدای سال تحفیظی جدید به مدارس حفظ قرآن این مؤسسه افزوده می‌شوند.

بنابر این گزارش این مؤسسه پیش از این پنج مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم داشت که در سال بیش از ۲۰۰ حافظ کل قرآن تربیت می‌کردند اما امسال یکی از این مدارس یعنی مدرسه امام رضا(ع) شهر مراغه به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد.

از آنجایی که این مدارس در مدیریت کاملاً مستقل هستند، بار مالی و تأمین هزینه‌های مدرسه برعهده مدیر است که باید با کمک خیران و مسئولان آن شهر مدرسه حفظ قرآن را اداره کند. درحالی که کمک‌های خیران آذربایجانی کفاف هزینه‌های مدرسه امام رضا(ع) شهر مراغه را نمی‌داد اما در دیگر شهر‌ها و با کمک خیران چهار مدرسه جدید حفظ قرآن دیگر از سال ۱۳۹۴ کار خود را آغاز خواهند کرد.

بیت‌الاحزان یک مؤسسه قرآنی مردم نهاد است که در صورت درخواست و حمایت مردم خود را ملزم به فعالیت در جای جای کشور می‌داند از این رو فعالیت این مؤسسه در بیش از ۱۲ استان کشور گسترش پیدا کرده و تاکنون هزار و ۶۶ حافظ کل قرآن و ده‌ها حافظ چند جزء تربیت کرده است.

مدارس جدید با همت خیران در شهر‌های استهبان، مشهد و شیراز از سال تحفیظی جدید کار خود را آغاز می‌کنند و با راه‌اندازی این مدارس تعداد مدارس شبانه‌روزی مؤسسه بیت‌الاحزان به جز مدرسه امام رضا(ع) به هشت مدرسه می‌رسد که اسامی آنها به شرح ذیل است؛

مدرسه شبانه‌روزی امام حسن مجتبی(ع) ویژه برادران واقع در استان فارس، شهرستان استهبان، روستاهای لای‌خرمی.

مدرسه شبانه‌روزی امام حسین(ع) ویژه برادران واقع در استان فارس، شهرستان استهبان روستای محمد آباد.

مدرسه شبانه‌روزی حضرت امیرالمؤمنین(ع) ویژه برادران واقع استان فارس، شهرستان فسا، روستای صحرا رود.

مدرسه شبانه‌روزی فاطمیه(س) ویژه خواهران واقع در استان فارس، شهرستان استهبان، روستای مبارک‌آباد.

مدارس جدید

مدرسه شبانه‌روزی ثامن الحجج(ع) مشهد ویژه برادران واقع در استان خراسان رضوی، شهر مشهد مقدس.

مدرسه شبانه‌روزی احمد‌بن موسی شاه چراغ(ع) ویژه برادران واقع‌ در استان فارس، شهر شیراز.

مدرسه شبانه‌روزی امام حسن عسکری(ع) ویژه برادران واقع در استان فارس، شهر استهبان.

مدرسه شبانه‌روزی حضرت زینب کبری(س) ویژه خواهران واقع در استان فارس، شهر استهبان.

با راه‌اندازی این مدارس ظرفیت تربیت حافظ قرآن در مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان در سال جدید تقریباً دو برابر می‌شود و امید است با کمک مسئولان و خیران، مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام رضا(ع) که تنها مدرسه حفظ قرآن شمال غرب کشور است در سال تحفیظی جدید هم کار خود را ادامه دهد.

به گزارش فارس نام‌نویسی این مدارس از امروز اول اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ کار خود را آغاز کرد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه بیت‌الاحزان از شرایط این مدارس آگاه و نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات