نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری تربیت حافظان کل قرآن در یک روستا و دهستان دورافتاده توسط موسسه قرآنی- فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در شهرستان قرآنی استهبان را افتخاری بزرگ برای این استان دانست.

 

به گزارش روابط عمومی مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) ، آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب، تولیت محترم آستان مقدس احمدی و محمدی، بعد از ظهر امروز در سفر به شهرستان قرآنی استهبان در جمع مردم روستای قرآنی محمدآباد (قرآن آباد) و حافظان قرآن اظهار داشت: حافظان و حاملان قرآن باید در تدبر قرآن و توجه به مفاهیم قرآن و آشنایی با مجموعه‌ آیات قرآنی بیشتر تلاش کنند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه «ربنا إنی أسکنت من ذریتی بواد غیر ذی زرع» ابراهیم/ ۳۷ به تاثیر دعای مومن و آبادانی یک منطقه دور افتاده و محروم تصریح کرد و افزود: خداوند نقطه فراموش دور افتاده‌ای را با دعای خیر یک انسان کامل و منادی حق و توحید آنچنان تغییر داد و تحول ایجاد کرد که مرکزیت ندای توحید شد.

وی ادامه داد: دهستان خیر استهبان به ظاهر منطقه‌ای معروف نیست اما چنین به نظر می‌آید که پیشینیان در اینجا افرادی صالح بوده و صاحب دعاهای مستجاب شده داشته، که امروز به مرکز قرآنی تبدیل شده و جوانان در این مؤسسه قرآنی به آموزش قرآن مشغولند.

حضرت آیت‌الله دستغیب با اشاره به برنامه‌های حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان و تربیت حافظان قرآن افزود: مقدمات این کار عظیم از حرکت سازنده یک جوان طلبه قرآنی بوده و امروز در نقاط مختلف و محروم کشور توسعه یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این فعالیت‌های قرآنی که تربیت حافظان قرآن را در پی دارد سبب شکر الهی و افتخاری بزرگ است‌. این حرکت قرآنی به  معنای احیای سنت صدر اسلام بوده و به برکت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی رخ داده است.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه از حافظان قرآن خواست شبهات را به بهترین نحو پاسخ داده و از این نور قرآنی دیگران را تاثیرگذار باشند و گفت: این حقیقتی است که نفس انسانی که با قرآن انس دارد و آن را زیاد می‌خواند با دیگران تفاوت داشته و کلام او کلامی موثر است.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به معرفی این مؤسسه قرآنی پرداخت و اظهار داشت: در این مؤسسه تاکنون بیش از یک‌هزار نفر موفق به حفظ کل قرآن شده اند.

وی افزود: این موسسه دارای بیش از ۱۵۰ شعبه در سراسر کشور بوده و محوریت فعالیت‌های آن در مناطق محروم بوده و دارای هفت مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن است.

شاهسونی از برنامه‌های پیش‌روی این موسسه قرآنی را ساخت حوزه علمیه و تربیت طلاب جوان و حافظ قرآن در روستای قرآنی محمدآباد عنوان کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات