مدیرمسئول مؤسسه بیت الاحزان حضرت‌ زهرا (س) اظهار کرد: آمار دقیقی از معلمان قرآن وجود ندارد و این بخش بسیار ضعیف است، در حالی که اگر این آمار دقیق باشد، خدمات و ساماندهی کارها بهتر انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضا شاهسونی، مدیرمسئول مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت الاحزان حضرت‌ زهرا (سلام اللهعلیها) در گفت‌ و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در رابطه با پیشنهاد خبرگزاری ایکنا مبنی بر نام‌گذاری یک روز از هفته معلم به نام روز معلم قرآن گفت: هر کاری که در راستای تجلیل از معلمان قرآن و قرآنیان انجام شود، مبارک است.

وی بیان کرد: در هفته معلم تمام شعب مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (سلام اللهعلیها) مراسم‌ مختلفی را در راستای تجلیل از مربیان قرآن برگزار می‌کنند، اما اگر به شکل منسجم روز خاصی به‌ عنوان روز معلم قرآن مشخص شود، دارای تأثیرگذاری بیشتری خواهد بود.

توجه به جایگاه معلمان قرآن

این معلم قرآن در رابطه با جایگاه معلم اظهار کرد: پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: “بهترین شما کسی است که قرآن را فرا می‌گیرد و به دیگران یاد می‌دهد.” معلمان قرآن را خدا و پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) تجلیل می‌کنند و مقام و ارزشی که در اسلام برای معلم قرآن وجود دارد، برای هیچ شخص و جایگاهی قرار داده نشده است.

وی تصریح کرد: تمام عالم برای معلم قرآن استغفار می‌کنند، حتی ماهیان دریا و تمامی آیات و روایات موجود نشان از قدر و ارزش جایگاه معلم قرآن دارد و امید است که جامعه نیز به این امر برسد.

نداشتن بیمه و حقوق ثابت؛ دغدغه معلمان قرآن

شاهسونی در رابطه با دغدغه معلمان قرآن گفت: معلمان قرآنی که در مؤسسات قرآنی فعالیت می‌کنند، کار و برنامه‌هایی که انجام می‌دهند، دارای رسمیت نیست و حتی با وجود سال‌ها فعالیت از بیمه و حقوق ثابت برخوردار نیستند و به طور دائم در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات موجود در راه فعالیت‌های قرآنی هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر دغدغه‌های موجود، با توجه مسئولان و متولیان امور قرآنی از سر راه مربیان و معلمان قرآن برداشته شود، قطعاً این گروه با دلگرمی بیشتری این فعالیت‌ها را دنبال خواهند کرد.

نبود آمار دقیق از معلمان قرآن کشور

مدیر مسئول مؤسسه قرآنی- فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت‌ زهرا (سلام اللهعلیها) در رابطه با بانک اطلاعاتی معلمان قرآن کریم در کشور گفت: در حال حاضر آمار دقیقی در رابطه با معلمان قرآن وجود ندارد و این بخش بسیار ضعیف عمل کرده است؛ در حالی که اگر این آمار دقیق باشد، خدمات و ساماندهی کارها بهتر انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: نظم در کارها می‌تواند به توفیقات بیشتری بیانجامد، در نتیجه رسیدن به موفقیت در حوزه آموزش قرآن نیازمند مشخص شدن تعداد معلمان قرآن، میزان مهارت و مرتبه علمی این گروه است و فعالیت گمنام راه به جایی نخواهد برد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات