گردهمایی معلمان حفظ بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) با حضور معلمان حفظ این مؤسسه از سراسر کشور برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، گردهمایی معلمان حفظ این مؤسسه با حضور ۱۶۰ نفر از معلمان حفظ قرآن کریم از سراسر کشور در سالن شمس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرآنی استهبان برگزار شد.

این همایش با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری محترم آقای سید محمد سجادی آغاز و در ادامه آقای سید محمد مرشدی، استاد دانشگاه و رییس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان سخنانی پیرامون اخلاق قرآنی حافظان و فعالان قرآن کریم ارائه نمود.

وی با اشاره به آیاتی از سوره شمس، تزکیه نفس و خودسازی را اصلی مهم در اخلاق عنوان کرد. مرشدی خودسازی را در گرو خودشناسی دانست و نابه‌سامانی‌های اجتماعی و اخلاقی کنونی جامعه را ناشی از عدم خودشناسی بیان کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که محاسن اخلاق با مکارم اخلاق متفاوت است، محاسن اخلاق را رعایت آداب ظاهری تعریف کرد در حالی که مکارم اخلاق را در عجین شدن اخلاق با روح انسان دانست.

رییس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان با اشاره به برخی نظرات اندیشمندان اسلامی، اخلاق را سجایای نفسانی و صفات نفسانی انسان تعریف کرد و لازمه قبول اخلاق را اعتقاد به وجود روح در انسان دانست.

سخنران دیگر جلسه حجت الاسلام شاهسونی، مؤسس و مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) بود.

وی در ابتدای سخنان خود به آسیب شناسی مسائل و مشکلات کنونی بیت الاحزان پرداخت و غلبه سستی بر امور بیت الاحزان را از خطرات و آسیب‌های آینده بیت الاحزان عنوان کرد.

شاهسونی استقبال و کمک‌های خیر اندیشان به بیت الاحزان را به خصوص در شهرستان‌های دیگر  قابل توجه دانست اما توجه به مادیات و غفلت از تلاش خالصانه در بین اعضای بیت الاحزان را از دیگر آسیب‌های این مؤسسه بیان کرد.

مدیر مؤسسه بیت الاحزان، در بخشی دیگر از سخنان خود، تهاجم فرهنگی گسترده دشمن را یکی از عوامل کم رونق شدن روی آوردن اقشار مردم به قرآن عنوان کرد و طرح‌های جدید بیت الاحزان را در راستای مقابله با این تهاجم گسترده و ترغیب بیشتر جوانان به روی آوردن به قرآن دانست.

وی در ادامه به معرفی طرح لبیک پرداخت و با اعلام این که هدایای ارزنده و گسترده این طرح بین تمامی کسانی که نمره قبولی را بیاورند قرعه‌کشی خواهد شد، نحوه قرعه کشی را به صورت منطقه‌ای و نسبت به مشارکت هر منطقه در طرح متغیر عنوان کرد.

شاهسونی همچنین در خصوص این طرح از معرفی و تجلیل از معلمان نمونه و شعب برتر در اجرای این طرح سخن گفت و در انتها خواستار اطلاع‌رسانی و تبلیغات جهادی در خصوص این طرح از سوی حاضرین در جلسه شد.

مؤسس بیت الاحزان در بخش دیگری از جلسه به معرفی طرح رحله  (حفظ ۴ جزء قرآن کریم در تعطیلات تابستان) پرداخت و توضیحاتی در خصوص این طرح ارائه کرد. وی همچنین در معرفی طرح‌های آینده بیت الاحزان به طرح حفظ ۲ ساله قرآن برای حوزه‌های علمیه در استهبان اشاره کرد و در انتها به سؤالات حاضرین در جلسه پاسخ گفت.

پخش کلیپ و اجرای برنامه همخوانی مولودی پیامبر اعظم (ص) بخش دیگری از برنامه‌های جلسه را تشکیل داد و در انتهای جلسه، برنامه پرسش و پاسخ و بیان مشکلات معلمان حفظ اجرا شد.

سرکار خانم دانشور مربی و کارشناس باتجربه حفظ شعبه استهبان و همچنین جناب آقای قیصری، از مربیان حفظ و دبیر ستاد راه اندازی طرح‌های رحله بیت الاحزان در تابستان ۱۳۹۴ به سؤالات حضار پاسخ دادند.

گفتنی است این گردهمایی هر ساله به منظور تبیین برنامه‌های بیت الاحزان، پاسخگویی به سؤالات و پرسش‌های معلمان در امر آموزش و ایجاد هم افزایی در برنامه‌های قرآنی مؤسسه و با حضور معلمان حفظ از سراسر کشور برگزار می‌گردد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات