سال تحصیلی ۹۳-۹۴ رو به اتمام است و ایام تعطیلات تابستانی به زودی فراخواهد رسید. اما آیا تاکنون جهت استفاده از تعطیلات خود برنامه ریزی کرده اید؟ شاید قصد دارید در تابستان ۹۴ به تفریحات ورزشی بپردازید و یا در کلاسهای قرآن یا آموزش زبان یا … شرکت کنید. شاید در تابستان پیش رو به همراه خانواده قصد مسافرت داشته باشید یا شاید اصلا هنوز تصمیمی برای تابستان خود نگرفته اید. اما ما پیشنهادی جذاب برای تابستان شما داریم: شرکت در «طرح ملی رحله»

حتماً می پرسید طرح ملی «رحله» چیست؟ کلمه «رحله» از آیه دوم سوره مبارکه قریش اقتباس شده است: «إِیلَافِهِمْ رِ‌حْلَهَ الشِّتَاءِ وَالصَّیْفِ» «رحله» در لغت به معنای کوچ از جایی به جای دیگر است. با ثبت نام در این طرح ملی شما در مدت ۵۳ روز از تابستان ۹۴ به یکی از مراکز برگزاری طرح کوچ می کنید و به صورت شبانه روزی علاوه بر حفظ ۴ جزء قرآن کریم، ترجمه، تفسیر و تجوید را نیز به صورت تخصصی فراخواهید گرفت. یعنی با یک تیر چندین و چند نشان! البته لازم به ذکر است تنها کسانی که دارای شرایط سنی ۱۵ تا ۲۳ سال می باشند می توانند در این طرح شرکت کنند.

با توجه به اینکه طرح رحله ویژه آقایان و در مؤسسات و نهادهای مجری این طرح انجام می‌گیرد، در تابستان امسال به صورت آزمایشی پذیرش بانوان علاقه‌مندان در دو مدرسه شبانه‌روزی حضرت زینب کبری(س) شهرستان استهبان و مدرسه شبانه روزی فاطمیه(س) روستای مبارک آباد شهرستان استهبان انجام می‌گیرد.

طرح رحله که تا پیش از این ۴ دوره آن در استان‌های خراسانی رضوی، آذربایجان شرقی ،همدان و فارس توسط مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) برگزار شده بود در تابستان امسال با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای متولی امور قرآنی کشور نظیر معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، اتحادیه تشکل‌های قران و عترت کشور و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قریب به ۴۰ مرکز و ۱۸ استان کشور برگزار می گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از شرایط ثبت نام بر روی این لینک کلیک نمایید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات