بهزاد مریدی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در گفتگو با خبرگزاری ایکنا

بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برگزاری جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن در شیراز گفت: این جشنواره سیزدهمین دوره جشن فارغ‌التحفیظی حافظان کل قرآن مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان است

وی افزود: در این برنامه از ۲۰۰ نفر از حافظان کل قرآن کریم بیت الاحزان که در سال ۹۳ به‌مدت یک سال در مدارس شبانه روزی و شعب مؤسسه موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند، تجلیل می‌شود.

اجرای برنامه در دو بخش

مدیر کل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری اینکه جشنواره مذکور بزرگترین جشن‌ فارغ‌‌التحفیظی حافظان کل قرآن کشور است، گفت: این جشن صبح روز شنبه، ۱۲ مهر در دو بخش در شیراز برگزار می‌شود

مدیرکل ارشاد فارس اظهار کرد: بخش نخست این جشن، بیعت حافظان کل قرآن با خواجه حافظ شیرازی و ادای احترام به این شاعر و حافظ کل قرآن را داریم که با اجرای برنامه همخوانی قرآن در مقبره حافظ و خروج نمادین به سمت تالار حافظ، مکان برگزاری جشنواره برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این بخش از برنامه ساعت ۷ صبح روز شنبه اجرا می‌شود، گفت: بخش دوم برنامه اجرای جشنواره و تجلیل از حافظان کل قرآن در تالار حافظ شیراز است که این بخش ساعت ۱۰ صبح با حضور مقامات استانی و کشوری و حجت‌الاسلام حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار می‌شود.

برگزاری نشست خبری در روز ۱۰ مهر
مریدی با اشاره به اینکه از اعضای شورای عالی قرآن نیز جهت حضور در این مراسم دعوت شده است، گفت: در این راستا نشست خبری نیز ساعت ۱۱ پنجشنبه، ۱۰ مهر در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی معاونت قرآن در این اداره‌کل گفت: راه‌اندازی این معاونت در ارشاد فارس بیانگر اهمیت توجه به مسائل قرآنی است و تلاش می‌کنیم با اجرای برنامه‌های فاخر مذهبی و قرآنی در کنار قرارگاه قرآنی استان فارس، قطب قرآنی شدن استان فارس را رقم زنیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات