۶ سال پیش با دست خالی، تک و تنها اما با قلبی حامل قرآن و مالامال از امید به خدا شهر و دیار خود را برای پرورش حافظان قرآن در دلگان سیستان و بلوچستان ترک کرد و اکنون شاگردان او تبدیل به برترین‌های جایی شده‌اند که حافظان قوی از برادران اهل سنت در آنجا حضور دارند.

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس؛ مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت «زهرا(س)» با راه‌اندازی شعب متعدد در مناطق محروم اقدام به تربیت حافظان قرآن کریم کرده که در این راستا تاکنون موفق به تربیت حدود هزار حافظ کل قرآن کریم شده است.

یکی از این مناطق استان سیستان‌‌وبلوچستان است که این مؤسسه در شهرستان‌های دلگان، زاهدان، زابل، زهک، هیرمند، ایرانشهر و بزمان شعب خود را دایر کرده است.

مؤسسه بیت‌الاحزان شهرستان دلگان سال ۱۳۸۶ افتتاح شد که این مؤسسه تاکنون با راه‌اندازی ۱۲ شعبه در این شهرستان و روستا‌های اطراف از موفق‌ترین شعب مؤسسه بیت‌الاحزان بوده است.

«سکینه سبزیان» حافظ کل قرآن کریم و مدیر شعبه بیت‌الاحزان دلگان است که سال ۱۳۸۶ به منظور تربیت حافظان قرآن با ترک دیار خود و هجرت از فسا به دلگان گام به عرصه مدیریت قرآنی آن هم در مناطق محروم گذاشت. وی نقش مؤثری در گسترش شعب مؤسسه بیت‌الاحزان در دلگان داشته و اکنون مشکلات مالی را دلیل توقف افزایش شعب مؤسسه در این شهر می‌داند.

وی چندی پیش در گفت‌وگو با فارس شرح مفصلی از فعالیت‌ها و مشکلات مؤسسه در شهر دلگان ارائه کرد که برای مشاهده این گفت‌وگو می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

سبزیان ابتدا برای مدت سه ماه به دلگان هجرت کرد اما با مشاهده فقر فرهنگی مردم این منطقه دیار کویری دلگان را به زادگاه خوش آب و هوایش ترجیح داد و در دلگان ماندگار شد. وی چندی بعد با یکی از جوانان دلگان ازدواج کرد و هم‌اکنون صاحب یک فرزند است.

خانم سبزیان در کنار همسر و فرزندش

این حافظ کل قرآن کریم تاکنون حدود ۲۰ حافظ کل و ده‌ها حافظ چند جزء قرآن کریم تربیت کرده است.

حافظان قرآنی که توسط مؤسسه بیت‌الاحزان دلگان تربیت شده‌اند در بسیاری از مسابقات قرآن کریم موفق به کسب عناوین مختلف شده‌اند به عنوان مثال مسابقات استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد موسوم به «مدهامتان» چند روز پیش در سیستان و بلوچستان برگزار شد و نمایندگان بیت‌الاحزان دلگان عناوین اول تا سوم همه رشته‌های حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و ۵ جزء قرآن کریم را از آن خود کردند که این امر نشانه قوت کار این مؤسسه است.

ادامه تصاویر را هم ببینید.

به گزارش فارس عموم خیران و قرآن دوستان می‌توانند در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن این مؤسسه را در ترویج فرهنگ ناب قرآنی در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان یاری کنند.

خیران و علاقه‌مندان می‌توانند جهت کمک و همکاری با این مؤسسه با تلفن ۰۹۱۵۶۳۳۵۴۰۹ تماس حاصل کنند.

لینک خبر در خبرگزاری فارس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات