آزمون های حفظ (جزء30، 1 جزء، 2 جزء، 3 جزء، 4 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم و حفظ موضوعی)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (سطح نوجوانان، سطح مقدماتی و سطح تکمیلی)، تدبر، صرف مقدماتی و نحو مقدماتی و آزمون حفظ جزء 29 در قالب طرح 1447 و تفسیر جزء 29 قرآن کریم صبح روز جمعه 19 مهر ماه، در سالن شمس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرآنی استهبان برگزار شد.

 

در این آزمون ها حدود ۳۰۰ نفر قرآن آموزخواهر و برادر در مقاطع مختلف سنی حاضر و تقریبا نیمی از آنها از قرآن پژوهان مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) بودند و سایر افراد از دیگر مؤسسات و یا به صورت آزاد ثبت نام کرده بودند.

آقای آقایی، مسئول برگزاری آزمون های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان استهبان هدف از برگزاری این آزمون ها را سنجش و ارزشیابی میزان موفقیت قرآن آموزان و مؤسسات قرآنی در فراگیری محتوا و اجرای دوره های آموزش عمومی قرآن کریم دانست و افزود به افرادی که بالاترین نمره حد نصاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را کسب کنند جوایز و مدرک معتبر این وزارت  اهدا خواهد شد.

طبق دستور العمل ابلاغی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نتایج آزمون حداکثر تا تاریخ ۹۲/۹/۲۰ از طریق پایگاه اینترنتی اداره آموزش معاونت قرآن و عترت به نشانی www.quranedu.ir و اتوماسیون مؤسسات قرآنی www.ghoran.ir اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است آزمون های این وزارت هر سال در دو نوبت اردیبهشت ماه و مهر ماه برگزار می گردد و علاقمندان در زمان های مقرر از طریق پایگاه اینترنتی اعلام شده ثبت نام  می نمایند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات