یکی از مراجع تقلید قم با تاکید بر اینکه هشتم شوال سالروز عزای همه مسلمانان است بیان کرد: هشتم شوال روزی است که قبور فرزندان پیامبر اسلام به دست افرادی بیسواد ویران شد.

 به نقل از دفتر آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی، این مرجع تقلید پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی در جمع زائران و مجاوران حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) در سخنان خود به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) اشاره کرد و ابراز داشت: حدود ۸۰ سال پیش و در هشتم شوال وهابیت نادان و تکفیری قبور ائمه بقیع (ع) را ویران و با خاک یکسان کردند.

وی با بیان اینکه شیعیان همه ساله در هشتم شوال به عزاداری پرداخته و یاد و خاطره آن جنایت بزرگ را زنده نگاه می‌دارند، اظهار داشت: هشتم شوال تنها روز عزای شیعیان نیست بلکه تمام ملت‌های مسلمان این روز را بزرگ می‌دارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این جنایت بزرگ وهابیت ادامه داد: هشتم شوال روزی است که قبور فرزندان پیامبر اسلام به دست افرادی بیسواد ویران شد.

وی با اشاره به فراز «یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله» در دعای توسل این دعا را نشان دهنده توحید خالص خواند و افزود: وهابیت نادان و تکفیری که قبور ائمه بقیع را ویران کردند نه تنها از قرآن، سنت پیامبر(ص) و روایات معصومان(ع) بی خبر هستند بلکه توحید را نیز وارونه جلوه می‌دهند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه عالمان تکفیری و وهابی حتی به اندازه طلاب معمولی ما هم از قرآن و سنت پیامبر اسلام اطلاع ندارند، گفت: علمای آنها آنچه در مورد شفاعت پیامبر اسلام در قرآن آمده را به زمان حیات ایشان مرتبط می‌دانند و می‌گویند آن موارد پس از فوت پیامبر  صدق نمی‌کند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن مبنی بر زنده بودن شهیدان، ابراز کرد: وهابیت تکفیری بزرگترین اهانت را به پیامبر اسلام(ص) انجام می‌دهند و مقام پیامبر را در حد یک شهید نیز نمی‌دانند.

این مرجع تقلید تأکید کرد: باید از کسانی که مقام پیامبر را در حد یک شهید نیز نمی‌دانند این سوال را پرسید که چرا در نماز «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ أیُّهَا النَّبِیُّ وَرَحْمَهُ اللهِ وَبَرَکَاتُهُ» را قرائت می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود به بیان خاطره‌ای از سفر به مکه مکرمه پرداخت و خاطرنشان کرد: سال‌ها پیش زمانی که به مکه و مدینه مکرمه مشرف شدم در کنار مرقد پیامبر مکرم اسلام(ص) این جمله نوشته شده بود که ای مردم در کنار قبر پیامبر(ص) سر و صدا نکنید، پس از خواندن این جمله به دیدار یکی از علما سنی و امام جماعت مسجد النبی(ص) رفتم و با وی ملاقات کردم که به او گفتم اگر شما پیامبر اکرم را بعد از وفات نعوذبالله ناآگاه می‌دانید و او را در حد یک شهید هم نمی‌دانید پس چرا این جمله را در کنار قبر ایشان نوشته‌اید و وی که از علما و افراد فهمیده محسوب می‌شد در جواب بنده گفت این حرف آدم‌های احمق و نادان است زیرا پیامبر مکرم اسلام مانند شهدا حیات برزخی داشته و صدای ما را به‌خوبی می‌شنود.

وهابیت تاریخ اسلام را نابود کرد

این مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به اینکه همه مردم دنیا برای میراث فرهنگی خود ارزش قائل هستند، اظهار داشت: وهابیت میراث فرهنگی پیامبر و اهل بیت ایشان را از بین بردند و آثار فراوانی از اصحاب پیامبر، بزرگان و دانشمندان اسلام را تخریب کردند؛ وهابیت تاریخ زنده اسلام را نابود کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه وهابیت باید پاسخگوی این فجایع به مسلمانان باشد، ابراز کرد: آثار اسلامی تنها متعلق به کسانی که در آن منطقه زندگی می‌کنند نیست و متعلق به همه مسلمان است از این رو هر اقدامی که می‌خواهد صورت بگیرد باید با مشورت همه علمای اسلام باشد.

ضرورت اداره حرم‌های اهل بیت زیر نظر علمای اسلام

وی با بیان اینکه در اداره حرم اهل بیت (ع) باید نمایندگانی از تمام کشورهای اسلامی حضور داشته باشند، اضافه کرد: اگر چنین شود قطعا اتفاقاتی همچون تخریب قبور ائمه بقیع (ع) و سایر آثار اسلامی رخ نخواهد داد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود کشتار مردم سوریه را محکوم و ابراز کرد: کسانی که در سوریه قبور بزرگان اسلام را ویران کردند افرادی هستند که فاقد فکر و فرهنگ انسانی هستند و نمی‌توانند بر حرمین شریفین حکومت کنند.

وی با اشاره به بازسازی قبور امامین عسکریین(ع) در سامرا ابراز امیدواری کردند این اتفاق برای قبور ائمه(ع) در مکه و مدینه نیز بیفتد.

این مرجع تقلید به روایتی از مام صادق(ع) درباره سوره والعصر اشاره کرد و ابراز داشت: هر کس سوره والعصر را در نافله نمازهایش بخواند خداوند روز قیامت با چند امتیاز وی را مبعوث می‌کند، یکی اینکه وی با صورتی نورانی و درخشنده وارد روز محشر می‌شود یعتی صورتش خندان و متبسم است، چشمانش روشن بوده و به خاطر پاداش الهی داخل بهشت می‌شود.

وی افزود: اخیراً مدارکی نزد بنده آورده اند که تصمیم گرفته شده درسی به عنوان آموزش موسیقی برای جوانان در مدارس گذاشده شود، اظهار داشتند: اگر جوانان ما چنین درسی نداشته باشند اتفاقی نمی‌افتد؛ باید تفکری که بر تنظیم کتاب‌های درسی ما حاکم است تفکری به تمام معنا اسلامی باشد نه غربی.

وی در پایان ابراز کرد: امیدواریم دولت جدید که دولت تدبیر و امید است و مردم نیز به آن امیدوار هستند که مشکلاتشان حل خواهد شد جلوی این افکار را بگیرد و نگذارد این گونه افکار بر نظام‌های آموزشی ما حاکم شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات