شب گذشته محفل انسی با قرآن با حضور 150 نفر از کارکنان شعبه مرکزی به همراه خانواده هایشان برگزار شد.

در این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت به امامت حجت الاسلام و المسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مسئول مؤسسه و صرف افطار مراسم انسی با قرآن آغاز شد.

در ابتدای مراسم آیاتی چند از کلام الله مجید توسط حافظ کل قرآن کریم مؤسسه، آقای مجتبی فرد فانی تلاوت شد و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علیرضا شاهسونی مطالبی راجع به رمضان و ارتباط آن با قرآن بیان کردند.

این حافظ قرآن، بیان داشتند که رمضان، ماهی است که در آن قرآن نازل شد. بنابراین، رابطه ویژه ای میان قرآن و ماه رمضان وجود دارد؛ یعنی همان گونه که در فصل بهار، عالم طبیعت و انسان، شادابی خاص و حیاتی دوباره پیدا می کند، رمضان نیز بهار قرآن است. دوستداران قرآن در این ماه بیش از پیش به قرآن نزدیک می شوند و با خواندن و یادگیری و فهمیدن معارف آن، به دل هایشان حیات مجددی می بخشند. سپس حدیثی از امام صادق (ع ) نقل کردند که ۴ نکته کلیدی را در برداشت اگر انسان ها این نکات را سرلوحه کارهای خود قرار قطعا به کمال حقیقی خواهند رسید. نکته اول اینکه رزق و روزی هر انسانی تعیین شده است و گاها انسان هایی هستند که برای به دست آوردن رزق و روزی بیشتر تلاش های بیهوده می کنند غافل از اینکه بیشتر ازمقدار تعیین شده روزی بدست نخواهند آورد .

نکته دوم: هرکس باید وظایف خود اعم از انجام واجبات و ترک محرمات را خودش انجام دهد.

نکته سوم:برای هر انسانی دو اجل تعیین شده اجل مسمی و اجل معلق، اجل مسمی همان مدت زمان حیاتی است که از ابتدا تعیین شده و قابل تغییر نیست اما اجل معلق بدلیل بی احتیاطی ها رخ می دهد و انجام کارهای نیکی همچون صدقه و صله رحم آن را به تعویق می اندازد.

نکته چهارم: یاد خدا، انسان اگر همواره خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خود بداند از گناهان دوری می کند.

ودر انتهای مراسم از دوتن از خیرین سرکار خانم شاهسونی و آقای علی شاهسونی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات