راه اندازی وزارت قرآن برای جلای روح انسان الزامی ست.ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ما یک پیشگیری از گناه است و همگان می دانند، پیشگیری بهتر از درمان است.

 

راه اندازی وزارت قرآن برای جلای روح انسان الزامی ست.

ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ما یک پیشگیری از گناه است و همگان می دانند، پیشگیری بهتر از درمان است.

حجت الاسلام قدرت الله سعیدی، مشاور معاونت تهذیب اخلاق حوزه علمیه همزمان با انتشار خبر تصویب بندهای الحاقی لایحه بودجه۹۲ توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صبح روز سه شنبه ۷ خرداد و طی دیدار از مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در واکنش به تصویب بند” اجازه مجلس به دولت برای تخصیص اعتبار تا سقف ۳ هزار میلیارد ریال برای طرح ملی حفظ قرآن” این رقم را ناکافی دانست و خواستار اهتمام بیشتر دولت و مجلس در این زمینه شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از دست و دل بازی های دولت در برخی رشته های ورزشی بیان کرد، همان گونه که ورزش برای جسم سلامتی به ارمغان می آورد، قرآن نیز روح انسان را جلا می دهد و این امر یک پیشگیری برای جلوگیری از افتادن مخصوصا جوانان در دام فساد و گناه است. بنابراین ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ما یک پیشگیری است و همگان می دانند، پیشگیری بهتر از درمان است و با این اوصاف، راه اندازی وزارت قرآن برای جلای روح انسان الزامی و نیاز است.

وی عنوان کرد: علی رغم آن که دشمن در زمینه فرهنگی با تهاجم و شبیخون به فرهنگ ایرانی اسلامی روز به روز سرمایه گذاری بیشتری می کند اما متأسفانه از مسئولان کشور در این زمینه گام مطلوبی دیده نمی شود. به باور حجت الاسلام سعیدی، با آن که در دولتهای نهم و دهم با برنامه ریزی به فعالیتهای قرآنی توجه خوبی شد، اما ظرفیت در این زمینه گسترده و وسیع است و جامعه قرآنی امروز باید شاهد اختصاص اعتباری ویژه برای امور قرآنی باشد.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود به هدایت مردم در زمینه وقف های قرآنی اشاره کرد و گفت: همان گونه که شاهد وقف برای ساختن مساجد و حسینیه ها هستیم باید توجه وافری به نهادینه شدن موقوفات قرآنی داشته باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین بیان کرد: امروز موج قرآنی در کشور روز به روز رونق یافته و هر روز شاهد اجرای برنامه های وسیع و غنی در این حوزه هستیم که نمونه بارز آن فعالیت های بیت الاحزان حضرت زهرا (س) است که برنامه های آن از یک روستا آن آغاز شده و در کشور کم نظیر استب گونه ای که این مؤسسه موجد روستای قرآن آباد، شهرستان قرآنی و استان قرآنی بوده که در واقع بازار قرآن را در کشور و مخصوصا در استان فارس را گرم نگه داشته است و این مؤسسه، باید الگویی برای سایر مؤسسات قرآنی در سراسر کشور باشد.

وی تصریح کرد: امروز در دورانی هستیم که  در جهان اسلام فتنه ها  روز به روز گسترده تر و البته چراغ قرآن هم روز به روز روشن تر می شود و با اشاره به حدیث شریف “هنگامی که فتنه ها، هم چون پاره های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید”تنها راه برون رفت از مشکلات را تمسک به قرآن دانست.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات