حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) جزئیات برگزاری هفتمین دوره طرح ملی رحله را بیان کرد.

 

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه جزئیات برگزاری هفتمین دوره طرح ملی رحله را تشریح کرد.

وی با اشاره به برگزاری اولین نشست ستاد طرح ملی رحله ۷، به شرح تقویم اجرایی این طرح پرداخت و گفت: طبق مصوبه جلسه ستاد طرح ملی رحله، ثبت نام علاقمندان به دریافت میزبانی طرح از بیستم اسفند ماه در پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه آغاز شده است و ان شاء الله تا هجدهم فروردین سال ۱۴۰۰ نیز ادامه خوهد داشت. پس از ثبت درخواست میزبانی، همکاران ستاد طرح ملی رحله با متقاضیان تماس گرفته و طی مصاحبه ای تلفنی شرایط برگزاری طرح را مورد بررسی قرار می دهند و در صورت احراز شرایط اولیه درخواست ارسال تصاویر و مدارک لازم جهت بررسی دقیقتر امکانات و شرایط میزبانان می‌کنند. پس از آن بازرسی میدانی از تمامی میزبانان توسط کارگروه بازرسی ستاد صورت می‌گیرد و در تاریخ ۱۹ و ۲۰ فروردین ماه جلسه توجیهی میزبانان تأیید شده برگزار خواهد شد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور افزود: ان شاء الله نام نویسی از نوجوانان و جوانان علاقمند به شرکت در دوره همچون سال‌های گذشته از ابتدای اردیبهشت ماه از طریق سایت مؤسسه صورت می‌گیرد و داوطلبانی که دارای شرایط لازم مانند سن ۱۴ تا ۲۲ سال، مجرد و تسلط حداقلی بر روخوانی و روانخوانی قرآن کریم باشند مجاز به ورود به این دوره خواهند شد.

عضو هیئت مدیریه اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی ادامه داد: مدت برگزاری دوره از تاریخ ۱۸ تیرماه تا ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۰ به مدت ۴۰ روز خواهد بود و قرآن آموزان جدید طی این مدت اجزاء ۳۰ و یک قرآن کریم را حفظ می‌کنند و قرآن آموزانی که در دوره های قبلی طرح شرکت داشته اند با تشخیص اساتید دوره اجزاء دیگر قرآن کریم را حفظ خواهند کرد.

شاهسونی خاطر نشان کرد: قرآن آموزانی که موفق به اتمام دوره می‌شوند بسته به میزان حفظشان گواهی الکترونیکی شرکت در طرح ملی رحله و میزان محفوظات خود را از سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات مؤسسه دریافت خواهند کرد.

مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان از تلاش‌هایی به منظور جذب مساعدت برخی نهادهای قرآنی فرهنگی مثل حوزه علمیه در برگزاری این طرح خبر داد و گفت: در صورتی که رایزنی‌ها به نتیجه برسد، با در اختیار قرار دادن مکان و تأمین خوراک و تغذیه قرآن آموزان، عملاً هزینه برگزاری طرح جهت میزبانان بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و امیدواریم این حرکت زمینه ساز گسترش هر چه بیشتر این طرح در سال آتی بشود.

وی ضمن تأکید بر پایبند بودن مؤسسه به انجام تمامی شیوه نامه های بهداشتی و رعایت دقیق قوانین و مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برگزاری طرح به صورت حضوری منوط به فراهم بودن شرایط در زمان برگزاری طرح و اجازه نهادهای مسئول می‌باشد و ستاد طرح ملی رحله تابع سیاست‌های بهداشتی کشور خواهد بود.

یاد آور می شود طرح ملی رحله حفظ شبانه روزی یک تا ۴ جزء قرآن کریم ویژه برادران ۱۴ تا ۲۲ ساله می باشد که هر ساله با کمک نهادها و مؤسسات قرآنی فرهنگی کشور در تعطیلات تابستان برگزار می گردد. تاکنون ۶ دوره از این طرح برگزار شده است و طی این مدت بیش از ۶۶۰۰ نفر موفق به حفظ اجزائی از قرآن کریم شده اند.

علاقمندان به دریافت میزبانی طرح ملی رحله ۷ می توانند بر روی این لینک کلیک کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات