حجت الاسلام سید مصطفی حسینی دبیر کارگروه قرآن و عترت قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) و جمعی از مسئولان این قرارگاه به همراه تعدادی از مسئولان مؤسسات قرآنی فرهنگی کشور در سفری یک روزه از فعالیت‌های مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در شهرستان استهبان بازدید کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی دبیر کارگروه قرآن و عترت قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء (عج) و جمعی از مسئولان این قرارگاه از مرکز مدیریت بیت الاحزان و فعالیت‌های این مؤسسه قرآنی فرهنگی بازدید کردند.

در این سفر یک روزه که تعدادی از مسئولان مؤسسات قرآنی فرهنگی کشور نیز حضور داشتند، حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان در ابتدا تاریخچه‌ای از فعالیت‌ها و چگونگی شکل گیری این مؤسسه را بیان کرد. در ادامه این هیئت قرآنی فرهنگی از بخش‌های مختلف مؤسسه بیت الاحزان از جمله معاونت امور مالی، دبیرخانه و بایگانی، روابط عمومی، مرکز فناوری اطلاعات، معاونت آموزش، فروشگاه فرهنگی، معاونت اقتصادی و خودکفایی و دفتر زیارتی مؤسسه بازدید کردند و در جریان فعالیت‌های این بخش‌ها قرار گرفتند.

بازدید از موقوفات قرآنی بیت الاحزان در دهستان خیر شهرستان استهبان، بازدید از ساختمان قدیم مرکز مدیریت بیت الاحزان، بازدید از محل ساخت اردوگاه فرهنگی بیت الاحزان، بازدید از پروژه در حال ساخت مرکز قرآنی ویژه طلاب واقع در روستای محمد آباد، بازدید از کارگاه تولید مصالح ساختمانی فدک و کارگاه پوشاک آرامش واقع در روستای ماهفرخان، بازدید از مرکز شبانه روزی حفظ یکساله قرآن کریم امام حسن مجتبی(ع) واقع در روستای لای خرمی و گپ و گفت با قرآن آموزان این مجموعه از دیگر برنامه‌های این هیئت قرآنی فرهنگی در سفر به استهبان بود.

در این بازدید ضمن تحسین فعالیت‌های صورت گرفته توسط بیت الاحزان، پیشنهادهایی جهت فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم به منظور راه اندازی گردشگری قرآنی در شهرستان استهبان و دهستان خیر و آشنایی قرآن آموزان، فعالان و مسئولان و اساتید مؤسسات قرآنی با فعالیت‌های این مؤسسه قرآنی فرهنگی ارائه شد.

در پایان این بازدید مسئولان مؤسسه بیت الاحزان و قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء بر تدوین سازوکاری جهت گسترش همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های طرفین جهت رشد و شکوفایی فعالیت‌های خودجوش و مردمی در سطح کشور تأکید کردند و بنا شد حداکثر طی یک ماه آینده زمینه‌های مشترک همکاری گردآوری شده و در کارگروه‌های مشترک جهت آغاز همکاری‌های مستمر بین این دو مرکز فرهنگی کشور به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

تولید مستندی از فعالیت‌های مؤسسه بیت الاحزان با استفاده از نتایج این سفر نیز در دستور کار قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء قرار گرفت.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات