در سال جاری با توجه به شرایط کشور در مواجهه با ویروس کرونا، رویکرد این برنامه‌ها بیشتر به سمت فضای مجازی سوق داده شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، چند سالی است همزمان با هشتم شوال، سالروز تخریب حرم ائمه بقیع توسط وهابیون تکفیری، در تقویم فرهنگی آموزشی بیت الاحزان مناسبتی به نام روز بیت الاحزان و هفته بیت الاحزان نام گذاری شده است.

طی سال‌های گذشته شعب مؤسسه در سراسر کشور با برگزاری مراسم سوگواری و همچنین برگزاری برنامه‌های مختلف، این روز و هفته را گرامی می‌داشتند؛ اما در سال جاری با توجه به شرایط کشور در مواجهه با ویروس کرونا، رویکرد این برنامه‌ها بیشتر به سمت فضای مجازی سوق داده شده است.

با توجه به شرایط کنونی کشور و توصیه ‌های بهداشتی مسئولان که امکان برگزاری تجمعات و مراسم سوگواری مقدور نمی‌باشد شعب مؤسسه نسبت به انتشار مطالب و کلیپ‌‎های آگاهی دهنده به منظور یادآوری جنایات آل سعود در روز ۸ شوال اطلاع رسانی خواهند کرد. همچنین مرکز مدیریت بیت الاحزان نیز آمادگی دارد در این هفته اقدامات شعب مؤسسه در یک سال گذشته را در سایت و شبکه‌های مجازی خود پوشش دهد.

گفتنی است در هشتم ماه شوال المکرم سال ۱۳۴۴ هجری قمری، با قوت گرفتن فرقه وهّابى در عربستان (در قرن چهاردهم هجرى) و تسلط یافتن وهابیون بر مدینه، قبور مطهر ائمه مظلوم (ع) و بسیارى از بزرگان اسلام، مدفون در قبرستان بقیع (که تا آن زمان دارای گنبد و ضریح بودند) توسط این فرقه منحرف ویران گردید و شیعیان و مسلمانان، از فیض زیارت بارگاه و تربت نورانی آن بزرگواران محروم شدند.

از جمله قبور مطهرى که در جریان این حرکت وحشیانه وهابیون ویران گردید، بارگاه و مقبره شریف حضرت امام حسن مجتبى (علیه السلام)، حضرت امام سجاد (علیه السلام)، حضرت امام محمدباقر (علیه السلام) و حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) بود. علاوه بر ویرانى قبور ائمه مظلوم شیعه (ع)، قبر نورانی حضرت عبدالله بن عبدالمطلب (ع) و حضرت آمنه (س)، پدر و مادر حضرت رسول اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم)، عباس عموى پیامبر (ص)، اسماعیل از فرزندان حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام)، بنای مطهر بیت الاحزان (که سندی بر دفاع از ولایت بود) و … نیز به طور کامل تخریب شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات