بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در سالی که گذشت

(نگاهی به عملکرد مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در سال ۱۳۹۸)

 ضَرَبَ اللهُ مَثَلاً کَلِمَهً طَیِّبَهً کَشَجَرَهٍ طَیِّبَهٍ أصلُهَا ثَابِتٌ وَ فَرعُهَا فِی السَّمَاءِ         ابراهیم/۲۴

فعالیت‌های مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) با تلاش های بی وقفه مسئولان و خادمان زحمتکش آن شاهد پیشرفت‌های خوبی در این سال بود.

آمار حافظان کل قرآن کریم مؤسسه، تا پایان سال ۹۷ مجموعاً ۱۹۱۰ نفر بوده و بحمد الله در سال ۹۸ رقم این آمار به ۲۱۵۰ حافظ کل قرآن کریم افزایش یافته است که این افزایش آمار نشانگر موفقیت های چشم گیر بیت الاحزان در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم خصوصاً در مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی می باشد .

برگزاری طرح ملی رحله برای پنجمین سال پیاپی در ۳۹ نقطه از ۱۲ استان کشور با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی مؤسسات مردم نهاد با ثبت نام ۲۲۱۳ قرآن آموز ۱۳ تا ۲۲ ساله و تربیت ۱۴۳۱ حافظ اجزاء را می توان یکی از مهمترین و اثرگذارترین فعالیت های قرآنی در راستای تحقق ۱۰ میلیون حافظ قرآن طبق فرمایش مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در سطح کشور دانست. همچنین ۶۰ قرآن آموز برتر پنجمین دوره طرح ملی رحله به مراکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم و حوزه علمیه قرآن محور بیت الاحزان راه یافتند. در سال ۹۸ همچنین مقدمات اجرایی شدن ششمین دوره طرح رحله فراهم گردید. با ثبت نام از متقاضیان میزبانی طرح و برگزاری نشست توجیهی مراکز داوطلب میزبانی و مسئولان و مدیران طرح رحله ۶ ان شاء الله شاهد برگزاری شایسته این طرح در تابستان سال ۹۹ خواهیم بود.

یکی از رویدادهای مبارک مؤسسه در این سال، ادامه روند پذیرش جوانانی با ملیت‌های غیر ایرانی جهت حفظ کل قرآن کریم در مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی مؤسسه بود. ۵۷ نوجوان و جوان از کشورهای خارجی در مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی و طرح رحله ثبت نام کردند و در نهایت با راه یابی ۱۴ حافظ مستعد خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، کویت، عراق و نیجریه به دوره اصلی مراکز شبانه روزی حفظ یکساله، تعداد حافظان خارجی بیت الاحزان را به ۹۴ نفر رسید؛ لذا با توجه به این حضور از ۱۲ کشور خارجی نیاز به توسعه این مراکز به سمت بین المللی شدن حس شد و مقدماتی جهت اجرای این امر در سالهای آینده در دست اقدام است. رایزنی با مدیران و کارشناسان مرکز ارتباطات و امور بین الملل مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، پیگیری جهت انعقاد تفاهم نامه با جامعه المصطفی العالمیه و سفر حجت الاسلام انوری معاون امور بین الملل بیت الاحزان و کارشناسانی از این مؤسسه به لبنان و سوریه، رایزنی و ارزیابی شرایط به منظور گسترش فعالیت‌های قرآنی در کشورهای اسلامی منطقه غرب آسیا و جذب قرآن آموز خارجی، از جمله اقدامات انجام شده جهت نیل به این هدف در این سال بود.

البته با توجه به مردمی بودن فعالیتها، این مؤسسه همواره در راه اندازی طرح های جدید با مشکلات مالی و مکانی روبه‌رو بوده است که امید است با ورود خیر اندیشان در این حوزه بخشی از مشکلات به ویژه در کلانشهرها مرتفع گردد.

برنامه‌های آموزش عمومی قرآن کریم در شعب مؤسسه نیز همچون سال‌های قبل در دو ترم آموزشی برگزار گردید و در مجموع ۶۰۹۵ نفر در آزمون‌های پایانی شرکت کردند و در این بین مراکز تخصصی حفظ روزانه دوساله ویژه خواهران نیز با شرکت ۱۱۱ نفر در آزمون‌های پایانی با قوت و قدرت به کار خود ادامه داد.

تعامل صدا و سیما و سایر رسانه‌های مجازی و نوشتاری با بیت الاحزان در این سال نسبت به سال‌های قبل رشد چشمگیری داشت. حضور مدیر بیت الاحزان در برنامه رمضانی ماه نشان شبکه افق، گفتگو با ۴ تن از نخبگان قرآنی بیت الاحزان علی اصغر و سمیه کاویانی، اکبر شهسوار و محمد مروج کاشانی در ۳ برنامه رمضانی ماه بهشت شبکه قرآن سیما، گفتگو با اکبر شهسوار و فرزانه نظری دو تن از شهره‌های برتر قرآنی بیت الاحزان در برنامه رمضانی مهر و ماه شبکه استانی فارس، پخش گزارش خبری سیمای مرکز فارس از مرکز شبانه روزی آل یاسین (ع) شیراز، مصاحبه شبکه استانی خوزستان با مینا چشم سبز حافظ برتر بیت الاحزان در حاشیه برپایی نمایشگاه قرآن، پخش مستند جذاب روز یکم در خصوص خانواده آمریکایی که برای حفظ قرآن کریم در مؤسسه بیت الاحزان یک سال به ایران سفر کردند از شبکه مستند، پخش گزارش خبری شبکه فارس از مراکز شبانه روزی حفظ قرآن کریم بیت الاحزان در استهبان، پخش دو گزارش مجزا در شبکه قرآن از مرکز شبانه روزی حفظ یکساله امام حسن مجتبی(ع) روستای لای خرمی و همچنین مرکز شبانه روزی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) روستای محمد آباد از توابع شهرستان استهبان، پخش گزارش خبری اختتامیه مرکز شبانه روزی حفظ قرآن شهید روستایی ملایر از شبکه همدان، گزارش خبری شبکه فارس از افتتاحیه طرح ملی رحله در شهرستان فسا، بازدید مدیر کل صدا و سیمای فارس از مراکز قرآنی بیت الاحزان و اعلام آمادگی جهت گسترش همکاری و پوشش خبری فعالیت های بیت الاحزان از شبکه فارس و پخش گزارش این بازدید از بخش خبری این شبکه، پخش گزارش آیین تجلیل از ۱۷ حافظ کل قرآن کریم بیت الاحزان تهران از برنامه روزنه شبکه قرآن سیما، همکاری گسترده شبکه استانی فارس در برپایی هجدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین و پخش زنده تمامی این مراسم از شبکه فارس و همچنین تهیه و پخش مستند از حواشی این جشنواره بزرگ تجلیل از حافظان کل قرآن کریم، گزارش خبری مسابقات حفظ ۱۰ جزء مراکز شبانه روزی حفظ قرآن بیت الاحزان از شبکه فارس و همچنین مسابقات حفظ  ۱۵ جزء مراکز شبانه روزی بیت الاحزان از شبکه نور استان قم و گفتگو با حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان پیرامون حفظ قرآن مقدمه تدبر و تأثیر آن بر سبک زندگی در برنامه گفتگوی جمعه شبکه قرآن سیما گوشه ای از این همکاری را متجلی نمود. در این بین ارتباط با صدا و سیمای مرکز فارس وارد فاز جدیدی شد. چندین جلسه با مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس نشان از عزم بیت الاحزان و شبکه فارس به منظور استفاده از ظرفیت طرفین جهت ترویج آموزه های قرآنی دارد که امیدواریم در سال آتی این روند رو به رشد ادامه یابد.

علاوه بر صدا و سیما، خبرگزاری های مطرح کشوری نظیر خبرگزاری ایکنا، فارس، تسنیم و شبستان نیز پرشورتر از سالهای گذشته به پوشش اخبار و رویدادهای مؤسسه بیت الاحزان پرداختند و سایر خبرگزاری‌های مطرح کشوری همچون ایرنا، ایسنا، مهر، روزنامه همشهری و همچنین خبرگزاری صدا وسیمای مرکز فارس، پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به صورت مقطعی خبر جشنواره ملی جبرئیل امین را پوشش دادند.

همچنین روز ۷ شهریور ماه، شهرستان شیراز شاهد برگزاری بزرگ ترین جشنواره حافظان کل قرآن کریم کشور بود. تجلیل از ۲۴۳ حافظ کل قرآن کریم با حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر از علاقمندان به کلام وحی و اهل بیت (علیهم السلام) در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شاهکاری بود برای مؤسسه ای که قلب تپنده آن در یک روستا قرار گرفته است و تمامی فعالیت های آن از همان روستا مدیریت می شود.

حضور حجت الاسلام عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سید علی سرابی دبیر شورای عالی قرآن، حجت الاسلام حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل صدا و سیمای فارس و جمعی دیگر از مسئولان استانی و کشوری در این مراسم نشان از اعتبار مؤسسه بیت الاحزان و جشنواره ملی جبرئیل امین در سطح کشور داشت.

شعب بیت الاحزان همچون سال های قبل با برگزاری باشکوه مراسم های ولادت وشهادت ائمه اطهار(ع)، محافل انس با قرآن کریم و برگزاری و شرکت در مراسم های ملی عشق و ارادت خود را به امامت، ولادت و کشور اسلامی ایران ابراز داشتند.

برگزاری مراسم باشکوه شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و توزیع اطعام قرآنی بین ۲۰۰۰ نفر از عزاداران به رسم هرساله توسط مرکز مدیریت بیت الاحزان ، ارادت بیت الاحزانیان به حضرت زهرا (سلام الله علیها) را نشان داد. مراسم روز بیت الاحزان در مرکز مدیریت مؤسسه و برگزاری برنامه هایی توسط شعب مؤسسه در هفته بیت الاحزان نیز با شکوه هر چه تمام تر برگزار گردید. این مراسم به سبب یاد آوری ظلم هایی که به حضرت زهرا(س) وارد شده است، چند سالی است در روز ۸ شوال (سالروز تخریب قبرستان بقیع توسط وهابیون) ، در تقویم فرهنگی آموزشی مؤسسه قرار گرفته است.

حوزه علمیه قرآن محور امام صادق(ع) نیز از بدو شکل گیری در ۳ سال گذشته با رشد و بالندگی همراه بوده است و هم اکنون سال سوم این حوزه با حضور ۵۷ طلبه در حال برگزاری است. نام نویسی دوره جدید این حوزه از ۱۵ اسفندماه ۹۷ آغاز شده است که امید است این سبک حوزه ها با توجه به استقبال خوبی که از سوی مسئولان، مراجع و طلاب صورت گرفته است به زودی گسترش یابد.

گستردگی فعالیت‌های بیت الاحزان در این سال باعث شد مسئولین استانی و کشوری و همچنین شخصیت های برجسته دینی در طول سال از مؤسسه و فعالیت‌های آن بازدید داشته باشند. (حضرت آیت الله جوادی آملی، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، حجت الاسلام عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام موسوی فرد امام جمعه اهواز، حجت الاسلام عبادی امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، مهدی قره شیخ لو رئیس جدید مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت الاسلام عباس پور مدیر کل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه فارس، حجت الاسلام میمندی مدیر حوزه‌های علمیه فارس و عنایت الله رحیمی استاندار فارس) از مسئولان و شخصیت های برجسته دینی و اجرایی کشور بودند که در این سال یا از مراکز قرآنی بیت الاحزان بازدید کردند و یا طی جلساتی در جریان فعالیت های مؤسسه قرار گرفتند.

اتفاقات ناگوار انتهای سال ۹۸ سایه خود را بر فعالیت‌های قرآنی بیت الاحزان نیز انداخت تا جایی که پیشگیری از گسترش ویروس کرونا باعث لغو مرحله نهایی مسابقات سراسری بیت الاحزان گردید و فعالیت‌های تمامی شعب و مهد و پیش دبستانی های مؤسسه در ماه پایانی سال به حالت تعلیق در آمد. جلسه توجیهی میزبانان طرح ملی رحله و نشست حامیان مراکز شبانه روزی موسسه که قرار بود در اسفندماه برگزار شود به طور موقت تعلیق شد  و سایر فعالیت‌های قرآنی نیز با محدودیت‌های جدی مواجه گردید.

و در پایان…

به رسم هر سال مروری می کنیم بر فعالیت های قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در سال ۱۳۹۸ که جهت علاقمندان به مؤسسه بیت الاحزان و فعالان قرآنی کشور خالی از لطف نخواهد بود.

جهت مشاهده گزارش هر ماه بر روی نام ماه کلیک کنید:

فروردیناردیبهشتخردادتیرمردادشهریور
مهرآبانآذردیبهمناسفند

فروردین

فراخوان مدیر مؤسسه بیت الاحزان جهت کمک به سیل زدگان، و تشکیل پایگاه امداد رسانی در بروجرد

برگزاری چهارمین گردهمایی سالانه مسئولان و مدیران شعب بیت الاحزان در مشهد مقدس

معرفی و تجلیل از برترین های شعب بیت الاحزان و تکریم از خبرنگاران در سال ۹۷

 ⤴بالا

اردیبهشت

آغاز ثبت نام طرح های مراکز شبانه روزی حفظ یکساله و طرح ملی رحله ۵

نشست خبری مدیر بیت الاحزان با اصحاب رسانه به منظور تشریح طرح های قرآنی مؤسسه

نشست اساتید و کادر آموزشی مراکز حفظ قرآن بیت الاحزان همزمان با هفته معلم

بازدید حجت الاسلام عباس پور مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه فارس از مراکز قرآنی بیت الاحزان استهبان

حضور چهره های برتر قرآنی بیت الاحزان در برنامه‌های زنده تلویزیونی ماه مبارک رمضان

آغاز نام نویسی مراکز دوساله حفظ تخصصی روزانه ویژه خواهران

دیدار جمعی از مدیران بیت الاحزان با رحیمی استاندار فارس

⤴بالا

خرداد

آغاز نام نویسی ترم اول آموزشی بیت الاحزان در سال ۹۸

 

مراسم سوگواری سالروز تخریب حرم ائمه بقیع و بنای بیت الاحزان توسط مرکز مدیریت مؤسسه

جمعی از مدیران و مسئولان بیت الاحزان با حجت الاسلام ارزانی، دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور دیدار کردند

پخش مستند جذاب خانواده قرآنی آمریکایی که برای حفظ قرآن در بیت الاحزان به ایران سفر کردند از شبکه مستند سیما

⤴بالا

تیر

ثبت نام طرح ملی رحله با نام نویسی جوانانی از تمامی استان‌های کشور به پایان رسید

دوره ضمن خدمت معلمان قرآن کریم بیت الاحزان در ۵ شهر فارس برگزار شد

با پایان یافتن دوره حفظ یک ساله، اردوی پایان دوره مراکز شبانه روزی حفظ قرآن بیت الاحزان برگزار شد

نشست توجیهی کادر آموزشی طرح ملی رحله ۵ در مرکز مدیریت بیت الاحزان و ۳ نقطه دیگر کشور برگزار شد

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع) در مرکز مدیریت بیت الاحزان و شعب مؤسسه در سراسر کشور

 

پنجمین دوره طرح ملی «رحله» مؤسسه بیت‌الاحزان در ۳۷ نقطه کشور آغاز شد.

پخش ۲ مستند از فعالیت‌های مراکز شبانه روزی امام حسن مجتبی(ع) و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از شبکه قرآن سیما

تجلیل از ۲۷ حافظ قرآن مدرسه شبانه روزی آل یاسین(ع) شیراز

دیدار ۳۰ حافظ مدرسه حفظ قرآن امام رضا(ع) با امام جمعه بیرجند

دیدار مدیر بیت الاحزان با رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور و بررسی زمینه‌های همکاری فیمابین

افتتاحیه بزرگترین طرح ملی رحله کشور در شهرستان فسا با حضور ۲۳۰ جوان و نوجوان

اختتامیه مرکز حفظ قرآن شهید روستایی ملایر و پخش گزارش خبری این مراسم در شبکه استانی همدان

مراسم اختتامیه مرکز شبانه روزی حفظ یکساله امام سجاد (علیه السلام) قم با حضور ۳۰ حافظ

دیدار مدیر بیت الاحزان با معاون فرهنگی کمیته امداد

آیین گشایش مراکز شبانه روزی حفظ یکساله بیت الاحزان در سال تحفیظی ۹۸-۹۹ برگزار شد

مراکز شبانه روزی حضرت زینب کبری(س) استهبان و آل یاسین(ع) شیراز آیین افتتاحیه را برگزار کردند

⤴بالا

مرداد

بازدید نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز از طرح ملی رحله امیدیه

 

بازدید جامعه پزشکی شهرستان قرآنی استهبان از مراکز قرآنی بیت الاحزان

بازدید مدیر کل صدا و سیمای فارس از مراکز قرآنی بیت الاحزان در فسا و استهبان

سهرابی: صدا و سیمای فارس باید بازوی رسانه ای بیت الاحزان باشد

آغاز نام نویسی دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم (ع)

سه حافظ بیت الاحزان در بین نفرات برتر سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان دختر کشور

بازرسی‌های طرح ملی رحله طی دو مرحله در طول دوره توسط کمیته بازرسی ستاد این طرح انجام گردید

دوره توجیهی طرح قرآنی «آیات زندگی» با حضور کانون های مساجد مجری طرح در شیراز برگزار شد

تجلیل از ۱۷ حافظ کل قرآن بیت الاحزان تهران با حضور مسئولان ارشاد و اوقاف کشور

دوره تربیت معلم طرح جامع ویژه مربیان و حافظان کل قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان با همکاری مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد

⤴بالا

شهریور

هجدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین پنجشنبه ۷ شهریور ماه ۹۸ به منظور تجلیل از ۲۴۳ حافظ کل و بیش از ۶۰ حافظ بیست جزء قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان به میزبانی شیراز برگزار شد. حافظان ابتدا به زیارت مضجع شریف حضرت شاهچراغ(ع) مشرف شدند و سپس در جوار آرامگاه حافظ شیرازی، به همخوانی قرآن کریم پرداختند. حافظان با گل افشانی و صلوات وارد تالار حافظ شیراز شدند و برنامه های جشنواره آغاز گردید. سخنرانی مدیر کل ارشاد و استاندار فارس، رئیس صدای و سیمای استان، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیر مؤسسه بیت الاحزان و تقدیر از حافظان مربیان و شعب برتر از جمله برنامه های این جشنواره بود که از شبکه استانی فارس به طور کامل پخش زنده شد. شعب بنارویه، داراب، استهبان و شهید بردبار شیراز بیشترین حافظ را تربیت کردند و شهرستانهای شیراز و استهبان به عنوان شهرهای برتر از لحاظ تربیت حافظان کل معرفی شدند.

 

نشست تخصصی «کارآفرینی، اشتغال و خودباوری در زمینه فعالیت مؤسسات قرآنی» با حضور حجت‌الاسلام شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان در محل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور برگزار شد.

سه حافظ بیت الاحزان به مرحله نهایی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور راه یافتند

دوره تربیت معلم مفاهیم قرآن کریم ویژه حافظان کل این موسسه در شهرستان قرآنی استهبان برگزار شد

برای اولین در بیت الاحزان آزمون پایان ترم جامع کارمندان برگزار شد

⤴بالا

مهر

 

فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان قرآنی استهبان از موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان بازدید کردند

آغاز به کار مهد و پیش دبستان‌های قرآن محور مؤسسه

نشست مدیران و مربیان مراکز روزانه حفظ دوساله بیت الاحزان برگزار شد

پانزدهمین دوره دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) آغاز شد

بیش از ۲۵۰ نفر از جوانان و نوجوانان استان خوزستان در مقاطع سنی ۱۴ تا ۲۲ سال در ۸ نقطه این استان باحضور در طرح ملی رحله حافظ اجزائی از قرآن شدند.

مسابقه حفظ ۵ جزء در بین مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی قرآن کریم بیت الاحزان به میزبانی شهرستان استهبان برگزار شد .

مینا چشم سبز حافظ بیت الاحزانی در صدر رشته حفظ ۲۰ جزء چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفت.

آزمون پایانی ترم اول شعب بیت الاحزان در سال ۹۸ برگزار شد

حمیدرضا لیمویی مدیر بیت الاحزان استان قم از تربیت ۸۰ حافظ قرآن مرکز شبانه روزی امام سجاد (ع) قم درتابستان ۹۸ خبر داد.

سخنرانی مدیر بیت الاحزان در سومین دوره توانمندسازی مسئولان ادارات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش سراسر کشور

به همت بیت الاحزان داراب و مرکز مدیریت بیت الاحزان موکب بیت الاحزان در مسیر راهپیمایی اربعین در نجف اشرف برپا شد

در این موکب علاوه بر خدمات به زائران، اقلام تبلیغاتی تشویق به حفظ قرآن به زبانهای عربی و انگلیسی و فارسی در بین زائران توزیع شد

⤴بالا

آبان

انتصاب حجت الاسلام مسلم سابقی نژاد به عنوان مسئول بیت الاحزان جنوب شرق کشور

معرفی حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی به عنوان مدیر جدید مراکز شبانه روزی بیت الاحزان

آغاز نام نویسی هجدهمین دوره مسابقات سراسری بیت الاحزان

برگزاری آزمایشی طرح ملی آیات زندگی در شهرستان کازرون و استقبال ۱۶۰۰ نفر از این طرح

انتصاب حجت الاسلام حمید رضا لیمویی به سمت مسئول بیت الاحزان استان قم

محافل انس با قرآن و برنامه‌های گرامیداشت دهه وحدت در شعب مؤسسه بیت الاحزان در سراسر کشور برگزار شد

(محفل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی در شعبه امیدیه)

مسئول و جمعی از مسئولان و مدیران بیت الاحزان با حضور در دفتر آیت الله جوادی آملی با ایشان دیدار کردند

یوسف انوری معاون امور بین الملل مؤسسه و جمعی از کارشناسان بیت الاحزان در سفر به لبنان زمینه‌های گسترش فعالیت‌های فرامرزی مؤسسه در غرب آسیا را بررسی کردند

دهمین نشست مدیران شهرستانی و استانی بیت الاحزان برگزار شد

شعب بیت الاحزان در سراسر کشور با برپایی مراسم جشن و شادی، میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) را گرامی داشتند

جشن تجلیل از ۱۴۶ حافظ کل بیت الاحزان های غرب استان فارس برگزار شد

نام نویسی شعب و مراکز شبانه روزی بیت الاحزان در هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت

بیانیه بیت الاحزان در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم

⤴بالا

آذر

آغاز نام نویسی حفظ تلفنی قرآن کریم توسط بیت الاحزان

با پیگیری مدیر مؤسسه بیت الاحزان، کمیته پیگیری بیمه فعالان قرآنی تشکیل شد

 side

مجتبی فردفانی حافظ بیت الاحزان به عنوان ناظر سی‌وچهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور معرفی شد.

side

شعب و مراکز قرآنی مؤسسه بیت الاحزان در سراسر کشور با برگزاری مراسم و محافل مختلف، میلاد امام حسن عسکری(ع) را جشن گرفتند

دیدار مسئولان و جمعی ازحفاظ بیت الاحزان با آیت الله صافی گلپایگانی

 مسابقات حفظ ۱۰ جزء مراکز شبانه روزی بیت الاحزان در شیراز برگزار شد

 ⤴بالا

دی

دیدار مدیر بیت الاحزان و هیئت همراه با جمعی از مدیران و کارشناسان مرکز ارتباطات و امور بین الملل مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور

مدیر حوزه های علمیه استان فارس و هیئت همراه از مرکز شبانه روزی حفظ و مفاهیم یکساله کل قرآن کریم آل یاسین (ع) شیراز بازدید کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه رسمی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور از زحمات و تلاشهای مسئول بیت الاحزان تجلیل کرد.

دیدار مسئول بیت الاحزان با مهدی قره شیخلو رئیس جدید مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه

برگزاری سلسله برنامه ها و مراسمات شهادت حضرت زهرا(س) و بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی توسط مرکز مدیریت و شعب بیت الاحزان

دیدار مدیر مؤسسه با مدیر کل صدا و سیمای فارس و تأکید بر گسترش همکاری‌ها

 ⤴بالا

بهمن

آغاز نام نویسی متقاضیان برگزاری و داوطلبان حضور در طرح ملی آیات زندگی

جلسه مدیر بیت الاحزان با کمیسیون فرهنگی مجلس و پیگیری رفع مشکل بیمه فعالان قرآنی

برگزاری دعای ندبه به همت مرکز مدیریت بیت الاحزان با حضور مداح و سخنران کشوری

سوگواری فاطمیه دوم 97 در بیت الاحزان

شعب بیت الاحزان در سراسر کشور مراسم عزاداری فاطمیه دوم را برگزار کردند

مراسم بزرگ سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در مرکز مدیریت بیت الاحزان برگزار شد

بازدید امام جمعه پردیسان از بیت الاحزان این شهر

گردهمایی بزرگ بانوان حافظ کل قرآن کریم بیت الاحزان به میزبانی مرکز مدیریت بیت الاحزان برگزار شد

تا کنون ۱۲۳۱ خواهر در بیت الاحزان موفق به حفظ کل قرآن کریم شده اند.

نشست نخبگان قرآنی بیت الاحزان به منظور ارتقای توانمندی های حافظان نخبه این مؤسسه در قم برگزار شد

مسابقات حفظ ۱۵ جزء مراکز شبانه روزی بیت الاحزان در قم برگزار شد

برگزاری دومین نشست ستاد طرح ملی رحله ۶ در قم

اولین جشنواره تجلیل از ۱۴ حافظ کل قرآن کریم بیت الاحزان شعبه شهدای کوشکک برگزار شد

نوید رزمجو حافظ کل قرآن کریم و استاد مراکز شبانه روزی بیت الاحزان رتبه اول حفظ کل مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) را کسب کرد

جشن تجلیل از ۳۷ حافظ قرآن شیراز برگزار شد

حمیده کریمیان مسئول شعبه بیت الاحزان پردیسان قم بانوی برگزیده گردهمایی «رهروان سیره فاطمی» انتخاب شد

⤴بالا

اسفند

نام نویسی داوطلبان دریافت میزبانی طرح ملی رحله ۶ انجام شد و در مجموع ۶۲ مرکز از ۱۸ استان کشور اعلام آمادگی کردند

حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان با حضور در برنامه گفتگوی جمعه شبکه قرآن پیرامون نقش حفظ در تدبر قرآن و سبک زندگی صحبت کرد

سایه سنگین ویروس کرونا بر فعالیت‌های بیت الاحزان/ تمامی شعب، مهد و پیش دبستانی ها، جلسات و برنامه ها تعطیل شد و سایر فعالیت ها به شدت محدود گردید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات