حجت الاسلام هادی سیاری دبیر طرح ملی رحله جزئیاتی از ثبت نام متقاضیان دریافت میزبانی ششمین دوره این طرح ملی ارائه داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، به نقل از فارس ششمین دوره طرح ملی رحله ویژه حفظ شبانه‌روزی قرآن کریم در اوقات فراغت تابستان سال ۱۳۹۹ با همت مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام هادی سیاری دبیر طرح ملی رحله در گفت‌وگو با فارس جزئیاتی از ثبت‌نام متقاضیان دریافت میزبانی ششمین دوره این طرح ملی ارائه داد.

آمادگی ۲۱ مرکز برای برگزاری طرح ملی رحله

وی با بیان این که نام‌نویسی افراد و نهادها به منظور درخواست میزبانی طرح ملی رحله در پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه بیت‌الاحزان به نشانی beytolahzan.ir آغاز شده است، گفت: در این مدت ۲۱ فرد یا مؤسسه با پر کردن فرم الکرونیکی، تقاضای میزبانی این طرح ملی در تابستان ۹۹ را ثبت کرده‌اند.

این حافظ کل قرآن کریم با اشاره به جزئیاتی از ثبت‌نام شدگان گفت: این ۲۱ مرکز متقاضی در ۱۰ استان کشور واقع هستند که ۱۱ متقاضی سابقه میزبانی این طرح را در سال‌های گذشته ندارند و به عبارتی جدید هستند.

فارس و خوزستان بیشترین درخواست برای میزبانی طرح رحله

سیاری افزود: استان‌های فارس و خوزستان هر کدام با ثبت ۵ درخواست میزبانی، استقبال‌کننده‌ترین استان‌ها از برگزاری این طرح ملی در سال ۹۹ هستند و در میان داوطلبان، ۳ نفر دارای سابقه ۵ دوره برگزاری طرح را در ۵ سال گذشته در کارنامه دارند.

دبیر طرح ملی رحله به آمار جالبی در خصوص سن متقاضیان دریافت میزبانی اشاره کرد و گفت: در میان ثبت‌نام کنندگان از سنین ۵۵ ساله تا ۱۹ ساله به چشم می‌خورد و ۱۷ نفر از داوطلبان دریافت میزبانی کمتر از ۳۵ سال سن دارند که بیانگر حضور مدیران جوان و جهادی در برگزاری این طرح ملی است که مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب نیز هست.

۱۰ اسفند‌ماه آخرین مهلت ثبت‌نام برای میزبانی طرح

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت برگزاری دوره‌های توجیهی میزبانان و احتیاج به زمان جهت بررسی شرایط میزبانان تأکید کرد: با توجه به مهلت کم باقیمانده تا پایان سال آخرین مهلت ثبت‌نام روز ۱۰ اسفند‌ماه است و به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و فعالان قرآنی که علاقه‌مند به ثبت درخواست میزبانی هستند باید در موعد مشخص شده با پرکردن فرم الکترونیکی موجود در سایت بیت‌الاحزان ثبت‌نام کنند.

شرکت ۸۵۰۰ جوان و نوجوان در طرح طی ۵ سال

طرح ملی رحله ویژه حفظ شبانه‌روزی جزء ۳۰ و سوره مبارکه بقره در فصل تابستان است که تاکنون ۵ دوره آن در سراسر کشور برگزار شده و حدود ۸ هزار و ۵۰۰ جوان و نوجوان ۱۴ تا ۲۲ ساله در این مدت حافظ اجزاء قرآن کریم شده‌اند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات